|
Splejse højttaler kabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2014 kl. 09:09 |
Efter indkøb af ny surround pakke, skal jeg have en ny placering til mine bagkanaler.
Ved de gamle havde jeg ledningen limet fast i et hjørne, mens de nye med tiden skal på standere, men da jeg skulle skære dem fri, fik jeg på den ene kanal, skåret isolering af På den anden skar jeg ind i selve tråden.. Da alt er limet til paneler osv er det ikke muligt at trække nyt. Min tanke går på om jeg kan beskære kablet længere nede og splejse det på en acceptabel måde? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det i den ene eller begge ledere der er hul ind til kobberet?
Hvid det kun er isolering på den ene leder, trækker du et stykke krympeflex ned over kablet og varmer det op til det er krympet ind på plads. Vil du forkorte kablet, kan du selvfølgelig gøre det. Vælg selv om du vil bruge en samlemuffe (hvis du kan skjule den) eller om du vil lodde og bruge krympeflex. Klaus |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På det ene kabel er isoleringen trækket af så tråden er blottet 5-7 mm.
På det andet kabel har jeg skåret ind til tråden. Vippet isoleringen op og det ser ikke ud til jeg har skåret tråd over dog. Men det lyder fint med en gang krympeplast. Så vil jeg nok afkort begge kabler og lodde lidt mere på og krympeflexe det:).
Tak for svar |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |