|
3*Center |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2014 kl. 23:06 |
Hej jeg overvejer køb af unnu 231 møbel.
Dertil skal jeg have 3 højtalere placeret inde i møblet. Min favorit ville være dynaudio, men deres center er for stor :( Jeg er kommet frem til 3 styks b&w cmc, er dette et tosest valg, og ville det eventuelt være bedre at tage to cm5 og en cmc? Mvh Kristoffer
|
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Hardy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Status: Offline Point: 57 |
Det vil være et lidt 'tosset valg i mine øjne:
1. Du lader møblet diktere valget af højttalere. Jeg ville gøre det omvendte. ![]() 2. Med 3 stk. CMC i møblet placerer du højre/venstre front for lavt - og lovlig tæt på hinanden. De bør placeres på hver side af tv/lærred i ørehøjde. |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Jeps det ville selvfølgelig være det bedste, men nu har heg "desværre" en anden halvdel der er allergisk overfor højtalere der er synlige. :( I fremtiden skal jeg have noget indbygning, men det er dog en smule problematisk i en lejlighed ;)
|
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Det er jeg simpelthen ikke enig i.....
Jeg har selv eksperimenteret med placeringen af mine fronter og kommet til følgende konklusion.
I starten var de monteret "traditionelt": en højttaler på hver side af lærredet og en under.
Efterfølgende har jeg flyttet alle højttalere under lærredet, så de er i samme højde.
Det er LANGT mere homogent....til min store overraskelse.
Panoreringer, hvor f.eks en bil kører tværs gennem billedet, er langt bedre og det hele virker bare bedre.
3 ens fronter, monteret under lærred/skærm er (efter min ydmyg mening) det bedste.
Mvh. Michael
|
|
![]() |
|
Altså f.eks 2 * CM5 og 1* CMC, eller 3 gange CMC?
Mvh Kristoffer
|
|
![]() |
|
Jeg ville tage 3 Cm5.
Er ikke så vild med tovejs centerhøjttalere, da du får udfasninger, afhngig af, hvor du sidder. Det får du ikke med cm5. |
|
![]() |
|
hmm, er der ikke en eller anden fordel ved en center? Ellers ville der vel ikke være et marked for det? eller er jeg helt gal på den?
|
|
![]() |
|
Det er mere den liggende form, der er fordelen ved CMC |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
At bruge 12k på tre skideflotte højttalere som CMC for så at spærre dem inde gør sgu helt ondt at høre
![]() Løsningen med de sidder i samme højde er helt fint, men mindes at Unnu231 er 150 bred hvilket er virkeligt lidt til et stereobilled medmindre du sidder tre fod fra skærmen ![]() |
|
![]() |
|
Nogen andre forslag?
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Ja bruge pengene på to CM8
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |