recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg kan ikke fordrage denne tid på året
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg kan ikke fordrage denne tid på året

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg kan ikke fordrage denne tid på året
    Sendt: 09-Marts-2014 kl. 08:18
Som overskriften siger, så kan jeg mildest talt ikke døje denne tid på året.
Det er som om, at hele verden holder vejret, inden de nye TV-modeller kommer på markedet, og de forskellige tests begynder at strømme ud på nettet.

Det er et slags limbo mellem de gamle 2013-modeller, der efterhånden kun findes på må og få i butikkerne, og de nye modeller, som alle ved kommer, men som altså stadig ikke er frigivet. Lige som overgangen mellem vinterens sidste krampetrækninger og forårets grøde i luften.

Er det bare mig, eller har I andre det også sådan?

Selv venter jeg med længsel på Sony's W95-serie, alternativt W9-serien, idet jeg vil have en 65" næste gang.
Dog er længslen efter at købe mindre end længslen efter at læse reviews og pionérkøbernes første erfaringer, men til sommer/efteråret slår jeg til, når de første par tusinde kroner kan spares på at slå koldt vand i blodet.

Edit: Så kom første review af netop W95, og føj for en sønderlemmende kritik.
Sony, hvad sker der for jer? Jeres topmodel inden for Full HD er ikke engang et Sony, men et skide LG i Sony-indpakning!
Så beder man jo selv kunderne om at skrubbe ad Helvede til...

Redigeret af Thomas Jensen - 11-Marts-2014 kl. 07:44
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 08:31
Ja det er da vist bare dig der går sådan op i det. Mon der er den store forskel når det kommer til stykket?
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 08:38
Jeg venter til prisen på UE55F8005'eren fra Samsung begynder at falde.
Jeg kan godt nøjes, og behøver ikke en '14udgave..

Så nej, jeg er ikke helt enig med trådstarter..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 08:47
Er helt med.

Forskellen på 2013 modeller og 2014 modeller er som nat og dag.

Hvert år opfinder producenterne nye ord som de kan bruge til at sælge flere TV.

Hvad bliver årets ord?Wink
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 08:55
Måske 1600 hz gflx, 4D, 4-kernet processor, 3 tunere, text-tv i HD, 16 GB ram mv.
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 11:00
Årets ord bliver: UHD.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 11:13
Mja altså. I bund og grund er det jo en herlig tid - også TV mæssigt. Man kan ofte købe 2013 modellerne billigere - og æh..... jeg tror ikke der er den store forskel til 2014 modellerne på billedsiden på LED - altså måske med mindre man går efter apps og gadgets i TV´et. Og de ting rager mig så inderligt.

Der hvor der hvor der efter mine forventninger kan ske fremskridt er på 4K siden, og se det er jo da spændende.Tongue

Altså alt i alt en skøn tidLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2014
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 11:33
Jeg behøver heller ikke 2014 modellerne! Venter selv på Samsung UE55F8005 falder ned i pris. Det var også dumt at jeg ikke købte tv'et i Expert til 9999 :/ Konge tilbud...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 11:56
Der kommer jo ingen nye plasma fra Panasomic og OLED er buede og for dyre, så ingen grund til frustrationer her . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 12:25
Nej med mindre TV'et er stået af, er det smartest at hoppe 2014 over let og elegant Tongue
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 12:54
Er egentlig interesseret i forskellen på Samsung UE46F8005 og den nye model UE46G8005. Er der et sted hvor forskellen på disse 2 modeller er refererede.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 13:27
Jeg har det modsat.
Januar er for mig den bedste måned at handle TV i.
Februar-April er spændende for at se de nye ting, men jeg skal ikke handle.

Man får rigtig gode priser i Januar og markedet har nået at vise om de "smarte" features TV-producenterne fandt på 8-10 måneder tilbage bare var en fuser eller der reelt er noget værdi i det.

Fx har jeg ikke brug for 4K de næste 10 måneder med det begrænsede indhold der findes. Jeg kan NEMT vente til Januar og vurdere om det er noget jeg vil smide penge efter eller vente et år mere.
(et eksempel er dengang den "smarte" feature var 3D. Det var en feature jeg på igen måde gider bruge "nyheds-penge" på).

I Januar har produkterne, i mine øjne, en pris der nogenlunde svarer overnes med værdien. Det meste af de 11 andre måneder er det alt for dyrt prissat til min inverstering :-)

Jeg synes f.eks.  UE55F8005 er de 9.999 kr. værd jeg måtte smide for det.

Redigeret af Henrik K Kristensen - 09-Marts-2014 kl. 13:36
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu