recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af receiver
    Sendt: 12-Marts-2014 kl. 10:53
Hej

Jeg står for snart og købe mig et sæt B&W CM10, har allerede en CMC2 Center stående, og skal senere på året have et par bagspeakers.

Nu står jeg over for valg af receiver til at drive disse herlige speakers. Watt effekt opgivelser er jo religion fra fabrikant til fabrikant.

Hvad ville i anbefale? mit budget er max 10000,- som udgangspunkt, men den skal ikke være en hemsko for at finde det rette.

Jeg har kigget lidt på

Yamaha RX-A2030

og

Denons X4000

Og derudover er åben for forslag. Vil en receiver alene kunne trække dette fornuftigt eller vil en 2 kanals effektforstærker være bedre til frontene. Skal siges jeg aldrig før har prøvet en effektforstærker så hvor de evt yder og anvendes mv. er jeg blank overfor :).

Det skal også nævnes at planen er udstyret skal stå i et Unnu møbel, der hænges på væggen...om det bliver et problem må vurderes med tiden.

Primære formål er til film, og secondære er til stereo lyd.

Redigeret af Bygone - 12-Marts-2014 kl. 10:54
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 11:50
Umiddelbart vil det nok være bedre med effektforstærker til fronterne. Det er jo heller ikke en lille center du har dig, så den stiller også krav.
Du skal i hvert fald op i noget af det ypperste for receivere for at kunne spille de højttalere op. Måske noget pioneer top-serie?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 12:07
Jeg ville vælge Denons X4000 og så en 2 eller 3  kanals effektforstærker til fronterne. Jeg tvivler på at du kan få dine CM10 til at yde optimalt med en nogen mellemklasse surround receiver
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg ville vælge Denons X4000 og så en 2 eller 3  kanals effektforstærker til fronterne. Jeg tvivler på at du kan få dine CM10 til at yde optimalt med en nogen mellemklasse surround receiver

hvorfor 3 kanals? er det inkl. center?
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 14:34
Sidder lige pt og kigger på en Marantz SR-7008. Den ser da umiddelbart ud til at kunne træk det skidt rimelig fornuftigt. Er der nogen der har godt/skidt og sige om den?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu