recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround reciever
    Sendt: 17-Marts-2014 kl. 10:34
Hej

Jeg søger en ny surround reciever, da min aldrende Denon skal på pension. Den skal selvfølgelig have alt det nye smarte (HDMI 1.4, remote app, flere zoner osv.).  Den skal drive følgende højtaler setup:

Zone 1:
Audiovector Ki-3 Signature (front)
Audiovector Ki-C Signature (center)
Audiovector K-XX (baghøjtaler)
Audiovector Ki Sub Super (subwoofer)

Zone 2:
Audiovector Ki-1 standard

Jeg har umiddelbart kigget på følgende modeller:

Denon AVR-X4000
http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x4000-surround-receiver-60061/

Pioneer SC-2023
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-2023-K/page.html

Featuremæssigt ligner de to modeller meget hinanden synes jeg og begge modeller får en del ros, men hvad er bedst? Og er der andre modeller i samme prisklasse jeg burde overveje? Hvilken model vil matche højtalerne bedst lydmæssigt?

Udover det lydmæssige, så synes jeg at det er vigtigt at håndteringen af de forskellige zoner fungere smertefrit - er der nogen forskel på de omtalte modeller mht. dette?

/Sune

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 10:54
Hvad med http://www.amazon.de/Marantz-SR7007-Receiver-HDMI-Anschluss-iPhone-Steuerung/dp/B008OV09GW/ref=sr_1_1?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1395049854&sr=1-1&keywords=marantz+sr+7007

til 6750 får du vist ikke bedre tilbud Big smile kostede 12 k i dk 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 10:57
Jeg vil klart anbefale yamaha. Det klæder audiovector rigtig godt, hvis ikke disse tiltaler dig, så prøv onkyo... Denon / pioneer tiltaler bestemt ikke mig på audiovector... ;)

Både yamaha og onkyo kan alt med Hdmi...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 11:01
Marantz SR-7008 fås til 8499,- som demo model hos www.Hififreaks.dk og ellers til 9999,- på tilbud.
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:43
Hej Rasmus8D

Kunne du uddybe lidt hvad du mener med at Yamaha og Onkyo matcher Audiovector godt? Hvordan er de lydmæssigts anerledes end eksempelvis Pioneer?

Mvh.
Sune
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu