recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad 2 er udgået - iPad 4 tilbage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad 2 er udgået - iPad 4 tilbage

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad 2 er udgået - iPad 4 tilbage
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:07
iPad 2 er blevet erstattet med iPad med Retina (iPad 4)
http://store.apple.com/dk/ipad/compare
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:14
Det er sgu gangske forståeligt. iPad 2 og iPad mini (2012) kører forfærdeligt med iOS 7. Selv min gamle iPad 3 hoster og hakker en del med den version.
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:28
iPad 3 er også den dårligste iPad opdatering til dato. Den er kun marginalt hurtigere end iPad2, og bør aldrig ha været sendt på markedet. Hvilket også afspejles i den korte levetid på ca. et halvt år.

Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:37
Min iPad mini kørte også forfærdeligt med iOS 7. Efter opdateringen til iOS 7.1 er den blevet meget bedre.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er sgu gangske forståeligt. iPad 2 og iPad mini (2012) kører forfærdeligt med iOS 7. Selv min gamle iPad 3 hoster og hakker en del med den version.

De to iPad 2 vi har kører fint med iOS 7.1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

iPad 3 er også den dårligste iPad opdatering til dato. Den er kun marginalt hurtigere end iPad2, og bør aldrig ha været sendt på markedet. Hvilket også afspejles i den korte levetid på ca. et halvt år.

Sikke noget crap at lukke ud :(
Den kører da umenneskelig bedre end iPad 2/iPad Mini. Men ja, iPad 4, var igen markant hurtigere.
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:46

Den kører da umenneskelig bedre end iPad 2/iPad Mini. Men ja, iPad 4, var igen markant hurtigere.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:49
Min iPad 2 kører hurtigere på ios 7.1 end den nogensinde har gjort, og jeg kan ikke rigtig mærke nogen synderlig forskel fra den og til min brors iPad 3, udover den bedre billedkvalitet naturligvis.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 10:50
Det gør dem til et ret godt køb. 2999 for en iPad 4 som kører ret godt. Jeg har ikke prøvet Air herhjemme endnu, så jeg skal ikke kunne sige om 4'eren føles som en snegl ved siden af.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:01

Som det er vist 1.000.000 gange får på Android, kan du ikke rigtig bruge benchmark til en skid. OG når de ligger så ens, så har jeg på fornemmelsen, at det der er en ren CPU test, uden GPU. For der var væsenlig forskel på GPU'en i de to.
Men fair nok, at du mener det. Jeg er bare ikke enig. Har trods alt arbejdet på begge, og kunne mærke væsentlig forskel.
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:04
Prisenforskellen på iPad4 og iPad Air er dog heller ikke voldsom. 700kr. (1000kr med mobildækning, dog med begrænset LTE dækning i iPad4)

Umiddelbart en lille pris at betale for en iPad som (i hvert fald på hastigheden) virker en del bedre fremtidssikret.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:17
Ja, det er jo et spørgsmål om hvor smertegrænsen er. Ift en iPad 2 så er 4'eren dog en voldsom opgradering uden at prisen er steget med andet end et par hundrede kroner. Der får man for det første en langt langt bedre skærm og en hurtigere processor.

Når jeg sammenligner med 3'er med min 4'er så er der dog markant forskel på hvor godt de kærer. Især ved spilafvikling, så med ovenstående forskel mellem 4 og Air, så vil man jo nok kunne mærke det. Ved normal brug mærker jeg ikke forskellen helt så meget efter ios 7.1 er kommet, men på spilsiden er det det meget tydeligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu