recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bud på god Surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bud på god Surround receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bud på god Surround receiver
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 14:24
Selvom emnet har været oppe tit, vil jeg gerne have nogle gode råd vedr. ny Surround receiver. Jeg har pt. en Pioneer VSX-919, som jeg har været meget glad for, men vil nu gerne lidt højere op i lydkvalitet til såvel film som musik. (Blue Ray og TV er også Pio.)

HAr pt. følgende blandet landhandel af højtalere: B&o blyant sidehøjtalere, Jamo center ( skal skiftes ), JBL sub og Dali bag højtalere.

Har set på følgende: Pioneer LX 57, Denon X4000, Yamaha 2030 og Marantz 7008 og har læst en masse test, uden dog at komme til en konklusion.

Er der forslag til hvad man skal vælge og hvorfor. Bør man vente til de nye 2014 modeller med HDMI 2 mv?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 15:23
Und dig selv en opgradering til Pio SC-LX 8x serien. Efter jeg har fået min LX83, er der sket en masse med CD lytning og indkøb af nye, hvilket jeg ikke havde gjort siden Bluray holdt sit indtog i 2008.

Noget af den fantastiske lydkvalitet kan sikkert tilskrives min Sony X505ES CD afspiller. Men på filmsiden er der nu også sket et helt forrygende løft af lyden.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 22:58
Jeg har lige fået mig en Yamaha 3030, og fra valgte en Pio sc-lx87 fordi forhandleren bekræftede over for mig at det man kan læse på nettet om at de går i stykker er sandt. Han havde ombyttet flere af dem. Lyd mæssigt var den på en 3. plads med Anthem MXR710 2. pladsen.
Jeg kan

Jeg ville fra vælge alle med Audyssey, for jeg har endnu ikke hørt en fra de mange mærker med Audyssey hvor jeg ikke bedre kunne lige lyden uden Audyssey slået til - hvertfald til musik. Film er så som så og kan variere lidt fra model til model, men jeg har aldrig på de mange forskellige setup jeg har hørt tænkt - det her er bare "rigtigt", det har jeg flere gange oplevet ved nedenstående mærker (i mange pris klasser).

Ved Yamaha, Pioneer og Anthem er oplevelsen ikke så meget at lyden bliver en anden, men mere at der bliver fjernet et filter fra lyden, alt klinger bare bedre sammen - båden til musik og film.

Yamaha RX-A2030 har 2 HDMI out.
.....
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 05:58
En Marantz sr 7007 på Amazon.de til 6500 kr ny ville være et godt bud.Vildt meget reciever for den pris Wink og den har alle de nye features og Audyssey

http://www.soundandvision.com/content/marantz-sr7007-av-receiver
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 08:47
Måske forkert at spørge her. Men hvad er reglerne hvis fx køber den marantz iver Amazon.de?
Er man stadig sikret med bytte garanti, reklamations, 2 års garanti på selve produktet osv?
Pga overvejer kraftigt at sælge min 6007 for at få modellen større 7007.
Beklager hvis det er forkert at spørge i denne tråd. Sletter gerne beskeden igen, hvis det ikke er tillast
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:05
Amazon har en ret god service hvis du køber hos dem direkte og hjælper også når du køber via de sælgere der bruger Amazon.

Hvis du fx køber hos nr 2 her http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B008OV09GW/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new&qid=1395215641&sr=8-1

Så handler du med http://www.elektrowelt24.eu/shop/ og deres garant vilkår er standard 24 mdr Eu foreskrevet garanti som du finder her http://www.elektrowelt24.eu/shop/shop_content.php?coID=17

Ville ikke være bange for at købe på Amazon :)
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 09:54
Super takker.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 13:46
Hvis du kan give lidt mere, ville jeg klart anbefale dig at lytte til noget Anthem. De laver imo den bedste receiver i 10K-klassen.
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2007
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 14:35
Jeg kan se at Pioneer og Yamaha har et strømforbrug på 3- 400 W, mens Marantz er på 710W. Betyder det at ECO mode virker på de to første, eller at de er "svagere" ?
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 19:44
Hvad med Onkyo? Har ikke selv erfaringer med dem, men synes altid det er det mange anbefaler når der bliver snakket om receivere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 19:51
Onkyo har en længere historie med kort levetid på HDMI boards.
Nogle siger at det er slut nu, men det blev der også sagt med tidligere modeller.

Personligt ville jeg vælge noget andet.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Jeg kan se at Pioneer og Yamaha har et strømforbrug på 3- 400 W, mens Marantz er på 710W. Betyder det at ECO mode virker på de to første, eller at de er "svagere" ?

Det siger mest om normal forbrug, hvertfald er det der omkring min bruger under normal drift.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu