|
Automatiske rullegardiner. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AsD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2014 Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2014 kl. 10:37 |
God formiddag:-) Jeg er på udkig efter en løsning til både tv stue og hjemmebio. Ideen er at de gerne skal kunne rulle automatisk ned når jeg tænder tv eller projekter med Harmony Ultimate. Eller rettere halvt ned ca når jeg ser tv og helt ned når jeg ser film.
Er der nogen der har noget lignende eller ideer til hvordan det lige fixes? Takker mange gange for input:-) |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Somfy eller RollerTrol har motorerne.
Så er det et spørgsmål hvordan du vil/kan interface med Harmony. Jeg bruger selv en Vera Lite med z-wave motorstyring og kan så også styre mange andre ting, men man kan også få et 433Mhz modul til vera som kan sende direkte til gardinerne. Isf. Harmony bruger jeg Roomie på iPhone/iPad - den kan tale med Vera (og meget andet) via IP og er til at finde ud af. |
|
![]() |
|
Somfy har jeg kigget lidt på. Men ifølge ham gutten jeg snakkede med så kunne den ikke køre med Logitech da de er kodet. Hvad det så end betyder:-P
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Jeg har Somfy i hele huset. Kan kun køre med deres egen fjernbetjening da det er radio styret. Hos mig virker det perfekt, har kodet fjernbetjening til selv at "åbne op" for huset inden jeg er stået op, så der er lyst i huset, men lukker manuelt ned om aftenen. Den kan også kodes til at lave en "simuleret hjemme" hvis du er på ferie så de selv kører op og ned. Se min bio tråd, der er en lille video
|
|
![]() |
|
Jeg har set somfy i aktion. Og det virker nu rimelig fedt. Men jeg syntes lidt det smarte i det går væk hvis jeg skal have flere fjernbetjeninger liggende. Derfor er det lidt vigtigt at de virker med eksempelvis logitech. Men kan der ikke tilkøbes et radio modul eller lignende til logitech?
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Jeg har haft mit Somfy i et par år nu, ved faktisk ikke om de har lavet noget nyere mht. betjening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |