recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtigt råd søges. Skal/skal ikke købe Philips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hurtigt råd søges. Skal/skal ikke købe Philips

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hurtigt råd søges. Skal/skal ikke købe Philips
    Sendt: 22-Marts-2014 kl. 16:07
Hej

Jeg havde egentlig besluttet at jeg skulle have mig et Sony KDL42W653 til 3999,- jf. denne tråd
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129992&title=tv-til-sovevrelset
Men der var udsolgt...

Jeg her imidlertid fundet et andet tv til samme pris:

Philips 42PFL6097T/12

http://www.philips.dk/c/tv/6000-series-107-cm-42-tomme-easy-3d-dvb-t2-c-42pfl6097t_12/prd/?t=specifications

Men jeg kan ikke rigtig finde noget information ang. test og denne Philips model. Er der nogen der kan komme med en kommentar til det? 3D betyder ikke noget, men jeg kan se det er 600Hz mod Sonyens 100 Hz og så har det tilsyneladende "bedre lyd". (8W vs. 14W).
Hvad ville I vælge af de to? Og ikke middst hvorfor?

På forhånd tak.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 16:10
Sony... Den philips er en design udgave af 6007 :-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 17:10
xxx7 = 2012 model (som også betyder, at det ikke har Netflix).
600Hz PMR = 100Hz panel.
Easy 3D = passiv 3D.

Jeg vil ikke som sådan sige, at 4.000 kr. er dyrt for et 42PFL6097T men med tanke på, at modellen er fra efteråret 2012, at det ikke har Netflix, at du formentlig vil blive ladt i stikken hvad softwareopdateringer angår (mere end hvis du havde købt en nyere model) osv må det i bedste fald siges, at prisen passer.

Hvad 42W653 angår kom jeg til at skrive i den anden tråd, at det havde 100Hz panel. Jeg har senere set det i aktion og var ikke imponeret over dets håndtering af bevægelser, så jeg er nu af den overbevisning, at det kun er et 50Hz panel.

Det synes ikke som om, at der er nogle vilde tilbud på tv lige for tiden - slet ikke som tilfældet var i December og Januar - så måske du bare er derhenne, hvor det er bedre at vente en måned eller to til de nye modeller begynder at lande i butikkerne.

Hvis du kunne strække budgettet til 5.500 kr. er der Sony 42W805 (2013-model) som nok er noget af det bedste du p.t. finder til under 7.000 kr. (med mindre du er til en billig plasma - og kan finde sådan en):
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=sony-42-tommer-led-tv-kdl42w805&id=0-0600123740
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Aarhus
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 22:52
1000 tak for gode og uddybende svar. Det er derfor jeg elsker dette forum!
(Følgetonen om fjernsynet fortsætter sikkert i en anden tråd ;))
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu