|
Yamaha RX-A2030 vs Yamaha RX V 3800 |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Sterler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2014 kl. 08:13 |
|
Yamaha RX-A2030 vs Yamaha RX V 3800, er der forskel på lyden til film / musik. 2030 har vidst lidt mindre Watt.
|
||
![]() |
||
Glennda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yamaha´en er meget billig pt den kan købes for 8800kr det er billigt. Den har meget af det man kan kræve at en god surround receiver pt jeg er selv ligeved at købe den....men de nye 2030 og 3030 kommer om ca 2 mdr. og tør ikke købe den pt ...skal lige se hvad 2014 modellerne kan
og den store 3030 har jo også de lækre ![]() Så jeg venter lige og ser hvad de nye kan. det kan jo være at 2030 ano 2014 får noget af de lækre ting fra 3030erne
|
||
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Jeg er utrolig tilfreds med 2030eren som jeg har købt, virkelig en god pris!
|
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Sterler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
|
Ja. Tænker også selv at vente på 14 modeller, men spekulerer bare på om lyden er forbedret fra min gamle. Og flere snakker om hdmi 2,0 som 2030- 3030 ikke har.
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Der må jeg indrømme, jeg skifter for ofte til det bekymrer mig.
Okay indrømmet, yamahaen er endelig noget nær det perfekte for mig, der går lang tid for mig inden den nyere Hdmi standard bliver relevant for mig, ingen 3D og ingen 4k... Det bliver først nødvendig om en eller to måske endda 3 modeller senere... Er du total op på beatet, og har du allerede investeret i 4k skærm, ja så skal du nok vente ;p |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Så længe man er bevidst om hvad man gør, så mener jeg ikke der er noget grundlæggende galt i at købe en receiver uden HDMI 2.0. Hvis man mener man kan leve uden, kan man ofte gøre nogle gode køb på restsalg af sidste års modeller, og få bedre lyd for samme penge. Derudover så vil mange 4K afspillere givetvis komme med to HDMI udgange, ligesom mange blu-ray afspillere har det, så selv hvis man en dag springer på 4K vognen, behøver éns receiver ikke være ubrugelig da man så kan sende billedet udenom. Det vil naturligvis ikke gælde alle, men at købe en receiver nu, ud fra bestemte features som skal gøre den "fremtidssikker", uden at man har en konkret plan om at udnytte de nye features, er sjældent en god forretning. Hvis der kan spares 3-4-5.000,- her og nu ved at købe en model uden, så kan de penge jo bruges på at vælge en afspiller med to HDMI ud når den tid kommer, og derved komme udenom problemet - og sandsynligheden for at der til den tid alligevel er kommet noget endnu nyere, er ganske enkelt for stor.
Jeg siger ikke man skal være ligeglad, og hvis man kan få HDMI 2.0 uden merpris skal man da selvfølgelig gøre det, men det behøver ikke være dumt at fravælge det, hvis man ikke har noget konkret at bruge det til. At forsøge at fremtidssikre sig i denne branche har meget sjældent vist sig at være en god strategi. Fremtiden bliver sjældent sådan som vi forudså. Et langt stykke hen ad vejen fordi producenterne helst ikke vil have at det går sådan, for så sælger de ikke noget nyt udstyr... En anden ting er, at hvis man ikke har planer om en relativt stor skærm/projektorlærred, så er 4K alligevel overvurderet. 4K materiale? JA tak, jo før jo bedre (hvis vi kan få det i ordentlig bitrate). 4K 50" fladskærme? Who gives a sh**?
|
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
![]() |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
I GIVE A SHIT! Problemstillingen en vel sådan set heller ikke HDMI 2.0 eller ej. Den er HDCP 2.2 eller ej, selvom det er en meget overlappende problemstilling. Det handler heller ikke om at forsøge at fremtidssikre sig mod noget ukendt. Det handler om ikke at købe noget, der må formodes at skulle holde længe, som allerede på købstidspunktet med sikkerhed er forældet, så hvis OP allerede har en rx v3800 der virker, så er det da fuldkommen tåbeligt at rende ud og bruge tusindvis af kroner på en rx-a2030 eller 3030 lige nu. IMO er de eneste der ikke bør bekymre sig om det, dem der kun ser piratkopierede film. I øvrigt har jeg aldrig set en medieafspiller med to HDMI udgange. Du lyder ærligt talt som om du er lidt bange for at brænde inde med lageret af sidste års modeller, hvilket jeg da godt kan forstå. Jeg kan bare ikke se at det skal være kundernes problem at branchen brænder inde med sidste års modeller fordi iveren efter planlagt forældelse og unødvendige "opgraderinger" har være -for- stor. Redigeret af dpny - 26-Marts-2014 kl. 13:10 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Om det er HDMI 2.0 eller HDCP 2.2 der skaber problemet ændrer ikke på noget af det jeg skrev. EDIT: Forstået på den måde, at hvis du ikke har behov for 4K, så har du heller ikke behov for HDCP 2.2. Om de nuværende receivere er "forældede på købstidspunktet", afhænger jo af den enkelte kundes behov. Hvis man ikke har nogen forventning om at købe et 4K display inden for en overskuelig fremtid, så er en receiver med HDMI 1.4 jo netop IKKE forældet, for dén bruger. Om det er tåbeligt for trådstarter at skifte en RX-V3800 ud med en 2030 eller 3030, det har jeg slet ikke forholdt mig til. Jeg forholdt mig til det principielle i at købe en receiver uden HDMI 2.0. Dén problemstilling er ikke anderledes end for fire år siden hvor det var HDMI 1.3 vs 1.4 vi diskuterede - hvis man ikke havde behov for 3D, så var og er der intet i vejen for at købe udstyr med HDMI 1.3. Acceptér nu at forskellige brugere har forskellige behov, og ikke alle har brug for de ting du mener er uundværlige. Hvis man HAR planer om 4K inden for overskuelig fremtid, så skal man da ved gud sørge for at få HDMI 2.0, og intet af dét jeg skrev modsiger det.
Nu har jeg ikke noget særligt stort lager af gamle modeller og nej jeg er ikke bange for at brænde inde med dem, og derudover synes jeg du skulle tage at holde dig til bolden. Redigeret af Otto J - 26-Marts-2014 kl. 14:30 |
||
![]() |
||
|
Historisk set vil det ikke være helt forkert at forvente en ny HDMI version cirka hvert fjerde år. Hvis man f.eks. lige har investeret i et Panasonic VT60 plasma-tv, for at få ét mens det kan lade sig gøre, og ikke har tænkt sig at skifte det ud før det dør, så har man nul og en hat at bruge HDMI 2.0 i en receiver til, for til dén tid hvor man får brug for dét den kan, så er dén alligevel lige så forældet. Så er det da direkte DUMT at købe en HDMI 2.0 receiver med dårligere lyd (til X kroner), bare for at være "fremme i skoene".
Med andre ord: At købe et produkt der teknisk set er forældet, kan godt være en klog beslutning. Men SELVFØLGELIG skal det ikke gøres med hovedet under armen, og det var jo specifikt også det jeg skrev.
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Det er noget pjat at sammenligne 3D som kun virker med briller, med 4k. Du ved lige så godt som jeg at forventningerne til 4ks gennemslagskraft er langt højere end for 3D. Der var ingen der nogen sinde har forventet at 3D skulle bruges til andet end events og lignende, og tilmed havde 3D en masse ulemper som 4k ikke har. Man kan jo tro hvad man vil. Jeg tror at 4k vil slå igennem og gøre alle hidtil solgte recievere forældede, og jeg tror at 3D vil blive glemt fordi der er for mange ulemper ved det. Hvis man ikke tror på dét kan man jo købe hvad man vil.
Jeg forsøger ikke at tvinge mine egne behov ned over ørerne på folk. Jeg gør opmærksom på at man potentielt render ind i problemer hvis man handler lige nu, fordi de recievere vi taler om her ikke er og aldrig bliver kompatible med den kryptering som allerede er annonceret. Hvis OP er ligeglad med det så er det da hans valg, men perspektivet i det jeg har skrevet i denne tråd og OPs anden tråd var at oplyse om problemstillingen så OP i det hele taget kan tage stilling om det er relevant eller ej. I øvrigt er der garanteret mange der læser med på sidelinjen som slet ikke er klar over konsekvensen af HDMI 2.0 og HDCP 2.2. Det er rigtigt at man tidligere har set BD afspillere med to HDMI udgange. De løser problemstillingen med at recieverne ikke kan dekode signalet, men det er IMO ikke særligt praktisk. Vi har til gengæld aldrig set en medieafspiller med to x HDMI så hvad skulle få mig til at tro at det nu lige pludselig bliver aktuelt. Kommer den næste appleTV med 2 x HDMI ? |
||
![]() |
||
|
Du misforstår totalt pointen i det jeg skrev. Det handler ikke om at købe HDMI 2.0 bare for at "være fremme i skoene". Det er da for tåbeligt og det var heller ikke det jeg skrev! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |