recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viden om Smart tv inden køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viden om Smart tv inden køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viden om Smart tv inden køb
    Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:03
Hej alle,

Håber i kan hjælpe?

Har besluttet at jeg vil have nyt tv.

OLED er fremme om nogle år. UHD er interessant, men matcher ikke prisen.

Derfor lander jeg på de 10.000 kr. og fandt nysgerigt frem til et Samsung UE55F8005.

Lavede en sammenligning og synes den imødekommer mine behov. Det skal siges jeg tidligere har købt Samsung og der finder jeg måske lidt tryghed i mærket.

Men i mine anmeldelser af Smart tv/Samsungs smart hub ser jeg desværre mange negative anmeldelser. WIFI der driller, langsommelige opdateringer/support og apps der forsvinder. Værst af alt når Samsungs servere er nede, så kan man ikke tilgå ens programmer.

Skal jeg frygte dette?

jeg bruger kun netflix og mit temperament holder ikke til at en tredje part holder mig fra TV - det skal bare virke! :-)


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:09
Jeg bruger ikke smart TV så meget, men på mit UE65F8005 har jeg aldrig oplevet nogen af de beskrevne problemer.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:27
Som du jo selv kan se, så vil der komme opdateringer og nedetider som vil påvirke SmartTV-delen. Hvis du ikke kan leve med dét så køb en Apple TV - så er du kun afhængig af, at Netflix er oppe.

Mht. opdateringerne, så kan du jo slå dem fra, så TV'et ikke ændrer sin software. Så har du kun afhængigheden af Samsungs Smarthub tilbage.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 18:10
Har kun oplevet en gang at smarthub har været nede.

Aldrig oplevet programmer er forsvundet fra den og opdaterer altid når det er muligt. Bruger det dog ikke til Netflix, men til HBO Nordic.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
LKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 11:08
Tak for jeres tilbagemeldinger.

I bund og grund er bekymringen Samsungs Smarthub og måden den kan påvirke min tv-glæde. Til denne pris vil jeg ikke ud og investere i grimme bokse, fordi Samsung roder rundt. Opdateringer virker jo som de gør, men stabiliteten skal være fremhævet. Netflix er som sagt et must.

Tak for jeres svar uanset - de gav en grund til at købe. Tilbagemeldinger på nettet skal jo filteres lidt i forhold til dato og changelogs, så jeg må kigge nærmere på udviklingen :-)
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 12:52
F8005 er sidste års serie (2013). Samsung har ikke rigtigt opdateret deres SmartHub her i 2014 modellerne, men alligevel er det værd at nævne, at du køber en gammel model. (Prisen er lav af samme årsag - man skal gerne have de gamle afsat inden de nye dukker op handlen indenfor de næste par måneder).

Jeg har et F8005 og er overordnet fint tilfreds. Har dog oplevet Plex forsvandt engang, da Samsung lige ville opdatere. Er også lidt irriteret over, at man har begrænsede konfigurationsmuligheder i forhold til deres UI. Jeg har wired ethernet til fjernsynet. Wifi kører rimeligt, men med afspilning fra NAS så tager det 2 sekunder at starte en film, når jeg har ethernet, mens det kan tage 10-15 sekunder når jeg bruger wifi. Efter afspilningen er begyndt, er der ingen problemer med wifi, men ethernet er nu bare rarere, da processorne i fjernsynet er hurtige nok, og det er trælst at det hakker når man browser rundt pga. latency i netværket.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af LKB LKB skrev:


I bund og grund er bekymringen Samsungs Smarthub og måden den kan påvirke min tv-glæde. Til denne pris vil jeg ikke ud og investere i grimme bokse, fordi Samsung roder rundt


Hvis du er bekymret om software, så skal du ikke købe Samsung.
Hvis du ikke vil investere i en "grim boks", så køb noget i en pæn boks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:32
Tv'et blev købt. Korrekt mht. årgang og nye modeller der er på vej.
Som nævnt er pris og kvalitet taget i betragtning. Herunder "børnesygdomme" med rettet software.

Jeg måtte dog lige forbi fjernsupporten. Tv'et blev opdateret/firmware, men intet virkede af programmerne. Fik sort skærm.

Velkendt fejl, som supporten rettede, og nu virker det som det skal.

I bund og grund glad for tv'et og synes det virker som det skal.
Til top
LKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:34
I øvrigt utroligt dejligt med jeres nyttige tilbagemeldinger - tak fordi i giver jer tid til at svare, tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu