|
Ny streaming box til stuen (xbmc / netflix) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bergsorensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2014 kl. 15:32 |
Jeg har idag en aldrende tvix (med indbygget hd).
Jeg ønsker fremad at erstatte den med en nyere box, hvor jeg også kan se netflix - hvilket har vist sig en svær opgave. (streame mit indhold fra NAS - ingen plex desværre!) Jeg har lidt kig på diverse Android boxe (bla. Ouya og nimix) - men er usikker på om man kan køre netflix på disse? (android generelt) Roku 3 (og amazon fire tv) er super til netflix, men har kun begrænset video-codec support i deres media player (og først ny fået tilføjet dlna support). Hvilke andre muligheder har jeg? (jeg er ikke nybegynder rent teknisk, men ej "hardcore" - så leder efter noget hvor jeg kun i begrænset omfang skal "pille"..) På forhånd tak for hjælpen. VH
Kasper |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal det være nemt og lige til, så er det WDTV Live 3. generation. MEN.. Netflix kører trægt i menuerne på den. Når filmen kører er der dog ingen problemer. Jeg er dog helt sikker på, at den aldrig får andre danske streamingtjenester, så hvis du har planer om Viaplay eller HBO Nordic, så er det ikke vejen frem. Resten på maskinen, vil minde dig meget om din gamle TVIX. Den er også altædende når det kommer til lokalt indhold af både MKV, AVI DIVX, MP3, FLAC, Dolby True HD, DTS HD MA etc etc. Og det bedste af det hele er prisen: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=676723&f=pricr&psn=508,8 Men du søger selv Android bokse. Lige netop Ouya har det kæmpe problem, at den kun kan køre 60hz, hvilket er noget skidt til film. Den er ellers både kompatibel med XBMC og Netflix. Der findes dog andre Android bokse, som sagtens kan skifte framerate, kan dog ikke lige huske hvilke. Det skal lige siges, at XBMC er meget sjovere end det interface, som WDTV leverer. WDTV kan dog vise filmoplysninger i dag, men det kan på ingen måder måle sig i lækkerhed, i forhold til XBMC. Når det så er sagt, så har jeg kun læst om en eneste Android boks, der kan æde DD True HD og DTS HD MA. Den er nævnt her i streaming forum et par sider tilbage, kan bare ikke lige finde den nu.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |