recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI 2.0 Surround receiver. Tråden med overblik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI 2.0 Surround receiver. Tråden med overblik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI 2.0 Surround receiver. Tråden med overblik
    Sendt: 12-April-2014 kl. 07:59

Jeg ønsker mig så inderligt en ny surround receiver, og jævnligt kan jeg se at flere bruger i forummet spørger til råds om køb af lige netop sådanne produkter.

Køber man en surround receiver i dag, der som udgangspunkt gerne mindst skal holde i 4-6 år, så er der vil ikke meget at diskutere mere. Den skal vel have HDMI 2.0 for 4k60p gennemløb? 

Jeg håber lidt på at vi her i opstartsfasen kan hjælpe hinanden med at skabe en liste med de moddeler som har HDMI 2.0 så ikke nogen ved en fejl kommer til at købe noget som de kommer til at fortryde senere.

Flere producenter skilter med 4k, og det er meget svær og uigennemskueligt at finde hoved og hale i HDMI versionerne men flest er dog HDMI 1.4 som kun understøtter 24p.

Jeg håber at, det kan være en producent neutral liste, med mest fokus på HDMI.

PT har jeg kendskab til disse modeller som har HDMI 2.0

Yamaha RX-V777 kommer til juni

Yamaha RX-V677 kommer til maj

SONY-DA2800ES Kan købes i dag

Tilføj gerne flere modeller hvis i har kendskab til det.

Jeg håber ikke kun det hjælper mig, men også mange andreJ

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:06
Jo men, skulle den ikke ligge i Surround Forummet?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:08
Hvordan flytter jeg den:))??
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:11
Ber en moderator om det
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:15
Jeg kan godt forstår du er forvirret. De tror jeg de fleste er på nuværende tidspunkt, fordi det er så uklart hvad det lige præcis er der definerer HDMI 2.0. Det ser i hvert fald ud til at der vil være en række funktioner som være valgfrie selvom der står HDMI 2.0 i specifikationerne til produktet. Bla. ser det ikke ud til at den fulde båndbredde, som er nødvendig til 4k med udvidet farverum eller farveopløsning er tvungen.

Det ser ud til at blive sådan at -alt- kommercielt 4k indhold vil blive kodet med HDCP 2.2 (ny version af HDCP kopibeskyttelsen). Det betyder formodentlig at ingen 1.4 reciever vil kunne lade 4k passere, - Uanset framerate. Selvom der står mange steder at 1.4 recievere er kompatible med 4k så er det ikke noget man kan bruge til noget da de recievere ikke understøtter HDCP 2.2, og derfor ikke kan dekryptere signalet. De vil med andre ord sandsynligvis kun være kompatible med 4k hjemmevideo.

Jeg er ikke bekendt med hvilke modeller der findes pt, men jeg har set at også Pioneer og Onkyo har annonceret HDMI 2.0 modeller.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 10:59
Kampus, jeg skriver til en moderator for at få den flyttet. - Jeg beklager fejlen.

Super med informationen omkring HDCP 2.2.  

Så kan vi godt strege. de 3 modeller som som ligger i min første besked i denne tråd, for kan ikke finde nogen information om at de understøtter HDCP 2.2.

Der sparede du mig for 6-7000 og en masse ærgelse:)

Det bliver spændende at følge Pioneer og Onkyo.

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Kampus, jeg skriver til en moderator for at få den flyttet. - Jeg beklager fejlen.

Super med informationen omkring HDCP 2.2.  

Så kan vi godt strege. de 3 modeller som som ligger i min første besked i denne tråd, for kan ikke finde nogen information om at de understøtter HDCP 2.2.

Der sparede du mig for 6-7000 og en masse ærgelse:)

Det bliver spændende at følge Pioneer og Onkyo.

Ja, det er jeg nu ikke sikker på. Beklager. Jeg kan ikke finde ud af med sikkerhed om HDCP 2.2 er tvungent i HDMI 2.0. Jeg tror det er det, men jeg har ikke set noget sted at det med sikkerhed er inkulderet hvis man køber en HDMI 2.0 reciever. Det ville være fuldkommen lamt hvis det ikke er, men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken. Jeg tror at alle de større mærker kommer med HDMI 2.0 recievere inden for kort tid.

EDIT: Det jeg mener er at HDCP 2.2 godt kan være med i de modeller du har kigget på, selvom det ikke står der, men det er vanskeligt at være sikker, så længe man ikke kan finde en bekræftelse på at HDCP 2.2 er tvungent i HDMI 2.0. Onkyo er de eneste jeg har set der eksplicit fremhæver at deres recievere understøtter HDCP 2.2.

Redigeret af dpny - 12-April-2014 kl. 11:30
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 892
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 11:25
Disse har alle HDMI 2.0

Onkyo TX-NR535
Onkyo TX-NR636
Onkyo TX-NR737

< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 19:59
I de pressemeddelelser jeg har set, siger Onkyo at HDCP 2.2 kun er TX-NR 636 og op, og mindes at de skrev at det kun er nogle af indgangene. Så det er ikke obligatorisk.
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2013
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 20:19
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 21:39
Den kommende Sony STR-DN1050 (og givetvis også STR-DN850) skulle have HDMI 2.0. Den forventes at lande i butikkerne omkr. maj.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2013
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Den kommende Sony STR-DN1050 (og givetvis også STR-DN850) skulle have HDMI 2.0. Den forventes at lande i butikkerne omkr. maj.

Cool, men i følge #0 står der at 2800ES har HDMI 2.0 hvilket jo ikke passer Wink
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu