recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay - jeg har brug for hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay - jeg har brug for hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay - jeg har brug for hjælp
    Sendt: 13-April-2014 kl. 00:35
Hejsa forum brugere, jeg forstår ikke en ordlyd af hvorfor airplay ikke fungerer for mig, så jeg har brug for hjælp

Scenarie:
Samsung 55F8505 tv
Marantz SR7008 receiver
ipad2

på ipaden har jeg yousee muzik, spotify free, wimp 7 day trial installeret.

hvis jeg afspiller en video i youtube har jeg mulighed for via airplay ikonet og smide video og lyd op på tv.

hvis jeg derimod afspiller musik på ipad via en af de 3 førnævnte apps så har jeg ikke mulighed for noget airplay ikon og får dermed ikke lyden ud i min marantz receiver.

marantz sidder på mit lan med trådet kabel, ipad2 kører på samme lan med wifi. Samsung tv kører også på trådet lan.

jeg har virkelig ingen anelse om hvor jeg skal begynde for at have en chance for at fejlsøge og evt hvor fejlen ligger?

tak på forhånd for any help on the subject :)

/Steen
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 10:08
Hvis du trækker Kontrolcenteret op fra bunden af skærmen, har du her muligheden for Airplay.

Flere og flere apps fravælger Airplayknappen i appen. Senest er DRradios blevet fjernet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Hvis du trækker Kontrolcenteret op fra bunden af skærmen, har du her muligheden for Airplay.

Flere og flere apps fravælger Airplayknappen i appen. Senest er DRradios blevet fjernet.

Der har jeg heller ingen airplay ikon? hvad går der gal her?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 14:11
Airplay virker med Wimp Premium. Mon det er fordi det er gratis at Airplay ikke er tilladt?

Venlig hilsen
KB
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hvis ikke du får dine Airplay enheder frem der, så har du et generelt problem med din AirPlay opsætning.
Til top
Madzendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Taastrup. Danma
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 17:41
Skal man ikke have en enhed der understøtter AirPlay, såsom Apple tv for at få det til at virke?
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Hvis ikke du får dine Airplay enheder frem der, så har du et generelt problem med din AirPlay opsætning.

og hvor er den opsætningsmenu så henne :), jeg er total airplay grøn.

iflg Marantz sr7008 side:
Apple AirPlay

The SR7008 includes AirPlay which lets you stream music from your iPod touch, iPhone and iPad and it also lets you access your iTunes content on your PC or Mac via your home Network.

jeg har airplay i youtube med video op mod samsung tv. Der er et airplay ikon i youtube.

jeg ved bare ikke hvor jeg skal fejlsøge henne på samkørsel mellem marantz og ipad2.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 18:25
Andre har vist også haft AirPlay problemer med Marantz receiveren. Læs denne tråd: https://discussions.apple.com/message/18186693#18186693

Der er måske hjælp at hente.

Redigeret af Skalle06 - 13-April-2014 kl. 18:26
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 18:44
Genstart alt. Måske hjælper det. Log af WiFi på iPad, sluk alt, og tænd router, Marantz og iPad i den rækkefølge. Log ind på WiFi fra iPad igen. Så kan du ikke gøre ret meget mere.
Venlig hilsen
KB
Til top
Ottendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2010
Sted: Danmark
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 19:06
Er du sikker på det er airplay. Jeg kan også smide youtube vidoer til samsung tv. Det er mig bekendt ikke airplay. Tror du skal aktivere det på din reciver!
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 19:16
Tjek lige netværksopsætning på receiveren. Kan du trække internetradio på den ?

Og nej, det at du kan flytte youtube videoer over på skærmen er en intern funktion ved youtube og har intet med AirPlay at gøre.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Tjek lige netværksopsætning på receiveren. Kan du trække internetradio på den ?

Og nej, det at du kan flytte youtube videoer over på skærmen er en intern funktion ved youtube og har intet med AirPlay at gøre.

Jeg har fin internetradio forbindelse på receiveren. har lige slukket alt og tændt router, så receiver så ipad, men uden ændringer.

Ja ok kan godt se youtube ikonet ikke er det samme.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu