|
Samsung + Sonos Playbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2014 kl. 18:48 |
Hej alle.
Har et Samsung PS50C77xx fra ca. 2011 og har nu købt en Sonos Playbar. Det virker perfekt, og jeg har slået skærmens interne højttalere fra. Dog får jeg beskeden "ikke tilgængelig" hver gang, jeg justerer lydstyrken via min Samsung Remote. Jeg har googlet nettet tyndt og fundet flere forslag bl.a. : 1: Kobl universal fjernbetjening på via fladskærm (kan jeg ikke på min model) 2: Brug medfølgende "IR-remitter". (Var der ikke til min skærm). 3: Opdater software på skærm (har jeg prøvet). Er der en klog sjæl, der kan hjælpe? - vil helst ikke have ny Remote, hvis det kan undgås. På forhånd tak, - og god påske. Chris |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er intet at gøre, hvis du vil bruge volume knapperne. Samsung giver ikke mulighed for at fjerne den besked, heller ikke i tekniker mode.
Eneste mulighed er at bruge nogle andre knapper. f.eks. spol til højre og venstre. Super trælst, men eneste løsning. Alternativt, burde du kunne sætte et Headset i hoved telefon stikket, og så bruge playbar'en som ekstern højttaler selvom intern højttaler er valgt. Har ikke prøvet det selv.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
Tak for svaret.
Måske sidstnævnte er en løsning. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
Det er let at teste :-) Giv venligst feedback så.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvis dit Samsung kan sættes op til at styre et eksternt anlæg, så kan du styre sonos'en den vej og undgå at beskeden kommer.
Den kan lade sig gøre på Samsungs F-serie af TV via en medfølgende IR forlænger.
Redigeret af Pallec - 18-April-2014 kl. 11:07 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
TVet har jo ARC, det kan den vej styre en Reciver, tænd/sluk samt lydstyrke. Så ja det kan styre et externt anlæg på den måde. Det er så forusat at Reciveren også har ARC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Receiveren er i dette tilfælde en Sonos Playbar, som forbindes via optisk kabel. Det giver derfor ikke mening at blande ARC ind i diskussionen.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Har stået i samme situation som dig med mit Phillips tv og endte med at bruge en logitech harmony fjernbetjening.
har så programmeret vol +/- til at være en panasonic. Så reagerer tv'et ikke på volumen tryk |
|
![]() |
|
Hej igen.
Jeg har nu klippet et headset stik af et sæt høretelefoner og sat det i headsetstikket på skærmen, - og det virker..... ![]() Ligesom når man skruer op/ned normalt, så kommer der et volumenikon på skærmen, - og det gør der også, når der er høretelefoner i... - så det er en løsning, hvis intet andet virker. God dag. |
|
![]() |
|
Super. Tak for den info. Var noget jeg selv ville teste, så skal der klippes :-)
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |