|
Netflix: Dårlig lyd i centerkanal? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-April-2014 kl. 16:46 |
Hej Når jeg ser bestemte film/serier på netflix via min Samsung BD-F6500 bluray-afspiller oplver jeg, at centerkanalen lyder meget ringe - mest af alt som en voldsomt komprimeret MP3-fil. Det lader til at det kun sker når lydsporet har passager med højt lydtryk. Det drejer sig bl.a. om Mad Men, House of Cards og The Borgias. Det skal siges at min bluray-afspiller er indstillet til at sende lydsporet til dekodning i min receiver (Denon 1910). Jeg har i øvrigt kun tilsluttet fronthøjtalere samt sub til receiveren, så den laver selvfølgelig noget downmixning. Pga. downmixningen kan jeg selvfølgelig ikke 100% sikker på at det kun er centerkanalen, der er berørt, men så vidt jeg kan høre er der kun problemer med talen, men musik eller andre lyde ikke er påvirket. Jeg havde i starten indstillet bluray-afspilleren til at dekode lyden, men det kunne den (med den daværende firmware) ikke gøre uden at der kom store problemer med lip-sync under Netflix-afspilning. Er der nogen der har oplevet noget lignende? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ingen problemer på Film og Serier når jeg kører det via min BD-F8900 til Reciver. (5.1 opsætning).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Har heller ingen problemer via ps3
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det skyldes ganske sikkert forkert opsætning, da du jo mangler Center, det "ved" Reciveren sikkert ikke. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
Min receiver ved bestemt at jeg kun har tilsluttet to fronthøjtalere og en sub. Det finder den ud af under den automatiske opsætning/kalibrering. Derudover er det også en ganske simpel ting at måle om der er tilsluttet en højtaler: Man kan måle om der er et strømtræk fra en højtalerterminal (jeg ved ikke om det er præcis sådan det gøres i forstærkere). Derudover går jeg stærkt ud fra at jeg stort set ingen tale ville høre hvis centerkanalen ikke blev mixet ud i mine to fronthøjtalere. Så... downmixingen virker - bare ikke optimalt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |