recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken 55" til mellem 15 og 20K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken 55" til mellem 15 og 20K?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken 55" til mellem 15 og 20K?
    Sendt: 27-April-2014 kl. 18:28
Hej,

Jeg ved godt der findes utallige tråde med dette spørgsmål, og at det er blevet diskuteret til hudløshed.

Men jeg magter seriøst ikke at lede 117 forskellige tråde igennem, på en søndag, for at finde konklusionen.

Så nu spørger jég igen... Hvilken 55" skal jeg anbefale min bror og hans kone til en pris omkring 15 - 20K kr.?

De har selv været ude og kigge, og de (konen) synes bedst om samsungs design. De var glade for billedet på F9005 og LG's LA965W.

Begge set i elgiganten, og med mine "novice indstllinger" i forsøget på at ramme noget naturligt. :-)

Jeg bad dem vente med at investerer i noget, indtil jeg havde fået eksperternes bud på hvad det bedste i den prisklasse og størrelse er. Evt. om der er noget lige rundt om hjørnet der er værd at vente på. :-)

Mange tusind tak for hjælpen.

Mvh.
Hessi. :-)

Redigeret af Hessi - 27-April-2014 kl. 18:33
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Hej,

Jeg ved godt der findes utallige tråde med dette spørgsmål, og at det er blevet diskuteret til hudløshed.

Men jeg magter seriøst ikke at lede 117 forskellige tråde igennem, på en søndag, for at finde konklusionen.

Så nu spørger jég igen... Hvilken 55" skal jeg anbefale min bror og hans kone til en pris omkring 15 - 20K kr.?

De har selv været ude og kigge, og de (konen) synes bedst om samsungs design. De var glade for billedet på F9005 og LG's LA965W.

Begge set i elgiganten, og med mine "novice indstllinger" i forsøget på at ramme noget naturligt. :-)

Jeg bad dem vente med at investerer i noget, indtil jeg havde fået eksperternes bud på hvad det bedste i den prisklasse og størrelse er. Evt. om der er noget lige rundt om hjørnet der er værd at vente på. :-)

Mange tusind tak for hjælpen.

Mvh.
Hessi. :-)

Jeg vil absolut gå efter et Sony som matcher den pris som er relevant. Jeg finder ikke hverken Samsung eller LG i en kvalitet over en bred kam, som jeg vil investere i.

Designet må ikke være afgørende (i mine øjne), hvis det er et TV i ringe kvalitet.

De skal være opmærksom på, at også Panasonic er på vej med modeller som bestemt kan være interessante - de vær i handlen inden en måneds tid  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 19:03
Tak Hother - Sagde faktisk til dem at jeg syntes jeg havde læst noget om at sony havde på det sidste lavet tv'er der var lige så gode eller bedre end konkurrenternes. Er der nogle bestemte modeller fra begge producenter jeg skal noterer?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 19:27
Værsesgod:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1373873823
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:00
Og hvis din bror alligevel vil have et Samsung 9005, så har wupti det I DAG!! til kr. 12.995,-
Det samme har El-Giganten på torsdag (tror jeg det er).

M.v.h.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:59
Jeps, fik så heldigvis Elgiganten til at lave prismatch på det F9005 jeg købt i sidste weekend så det var lige 1800 kr. retur - god service.

Til trådstarter så kan jeg kun sige at jeg er meget meget tilfreds med mit Samsung F9005 der afløste et Panasonic 55ST60 plasma.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 10:55
Mange tak for svarende. Jeg prøver at foreslå dem at de lige skal tjekke lidt fra Sony i samme prisklasse inden de tager en beslutning. :)

Nogen der ved hvor de har et godt "sony" udvalg ud over Sony store? :)
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Mange tak for svarende. Jeg prøver at foreslå dem at de lige skal tjekke lidt fra Sony i samme prisklasse inden de tager en beslutning. :)

Nogen der ved hvor de har et godt "sony" udvalg ud over Sony store? :)
Mon ikke nærmeste Elgigant. Problemet her er bare   - som flere andre steder, at TV-indstillingerne er ad H til. Man kan nemt komme ud for, at et ringere TV ser ud som et langt bedre TV.

Men i Aarhus og omregn kan jeg ikke lige komme på et godt kigge stedSmile

Redigeret af Hother - 28-April-2014 kl. 12:07
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 13:39
Hvad med HiFi-klubben?
Deres webshop har både Samsung og Sony, og mon ikke at deres demomodeller er nogenlunde indstillede ude i butikkerne?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Jeps, fik så heldigvis Elgiganten til at lave prismatch på det F9005 jeg købt i sidste weekend så det var lige 1800 kr. retur - god service.

Til trådstarter så kan jeg kun sige at jeg er meget meget tilfreds med mit Samsung F9005 der afløste et Panasonic 55ST60 plasma.

Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor du skiftede din ST60 ud med en LED/LCD? ST60 skulle nemlig give en hel del valuta for pengene på billed-siden. 
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor du skiftede din ST60 ud med en LED/LCD? ST60 skulle nemlig give en hel del valuta for pengene på billed-siden. 

Fordi det var til rep. for 2 gang vedr. alvorlig retention, så panelet skulle skiftes for 2. gang og der var +1 måneds leveringstid, så via Panasonic center fik jeg tilbudt fuld retur af købsprisen.

Med mit forbrug med 3 mindre unger og et sygt lyst hus, er et F9005 en værdig afløser.

Har stadig et 42ST60 i soveværelset og det giver et super billede om aftenen hvor det bliver brugt, men til en lys stue til det meste andet end helt mørkt film brug vil jeg sige at de nye LED er bedre til mit behov.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Hvad med HiFi-klubben?
Deres webshop har både Samsung og Sony, og mon ikke at deres demomodeller er nogenlunde indstillede ude i butikkerne?
Så tror jeg at man måske skal ind på deres meget store butik i København. Jeg synes ikke rigtigt at der i de mindre butikker er det store udvalgSmile
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu