|
Valg af: NAS og medie afspiller. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
supermand71 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Maj-2014 kl. 02:28 |
Hej
Jeg drømmer om et mediecenter der fungere!! Jeg har indtil nu brugt en bærbar sat til mit tv, og det fjerner bare lysten til lige at smække en film på. Desuden har jeg en PS3 hvor jeg ser netflix fra (og hvilken absurd ringe netflix app det dog er), og mit tv er et 7 år gammelt sony lcd tv. Jeg står samtidig og skal til at have en NAS til billeder/video, og backup af dokumenter, og tænker her en Synology DS213J med 2*3TB diske i. Det store spørgsmål er hvilken afspiller jeg skal have fat i. Er det en chromecast, og så benytte Synologys program DS-video og caste videoer fra NAS´en, netflix mv til mit tv via iphone og ipad, og hvad med filformater? Æder chromecast alt? Skal man istedetfor tage den noget dyrere model DS214play, og så kører plex media server på denne? Hvad bruger i andre som fungere? Jeg har ikke lyst til at have et dedikeret mediecenter stående tændt til at afspille filer. På forhånd tak
|
|
![]() |
|
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg var dig, så havde jeg valgt en 4 bay nas som minimum, så du altid har muligheden for at udvide. Også kører med raid 5. Så der er lidt backup.
Og omkring fremvisning af ting på skærmen, tjaaaa alt fungerer sku efterhånden. Men jeg bruger en tvix. Som kan bruges til alt. |
|
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Jeg kører selv med en Synology DS211+ der fodrer to AppleTV2 med data. De to ATV bokse kører XBMC, og det virker perfekt med alle filformater.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg har mine film liggende på en DS409+ og afspiller dem via en Raspberry Pi. Pi'en har dog nogle begrænsninger mht. div lydformater (licens), men nu har jeg ingen receiver så jeg nøjes med alm. stereo
![]() Brønesnes film afspilles på iPad/ATV3 via iTunes som køres på en MacMini. Deres film ligger på en 1TB USB HDD som er koblet til Mini'en som stort set kører 24/7
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Har en DS413j(4-bays), med 3tb diske. I SHR (Synologys eget raid system)
Min afspiller er en NUC. Æder ALT uden problemer.
Redigeret af Munkieftw - 08-Maj-2014 kl. 14:08 |
|
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Kan man ikke benytte PS3 eller PS4 som afspiller?
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Efter min mening er Apple TV2 med firecore/infuse media center det bedste og mest brugervenlige hvis du kan nøjes med 720p og ingen HD lyd
Til Blu ray rips bruger jeg Dune HD 303D hvilket virker fint med Zapitti media center. Det er dog noget mere omstændigt
|
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Jeg kan også tilslutte mig et Synology NAS + Intel NUC m. OpenElec/XBMC setup.
Det spiller bare og spiser alt (dog ikke H265 endnu, men det kommer i fremtidige releases). Jeg ved dog ikke om/hvordan Netflix spiller i XBMC, men mon ikke man kan fuske noget... Hvis NUC'en er for dyr, kunne WD Live også være et ok/billigt bud....
|
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
Munkieftw Hvilken "splitter" bruger du? Mærke-model-pris?
Redigeret af supermule - 07-Maj-2014 kl. 11:39 |
|
![]() |
|
supermand71 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 41 |
Jeg tror jeg holder mig til en 2-bay NAS da jeg samtidig har remote backup hos en kammerat.
Jeg synes den NUC er rimelig pebret, men ellers virker det sikkert meget godt! Jeg har besluttet at købe en DS214play, en chromecast dongle, og afprøve om Plex kan kører fornuftigt på den. Ellers blir det synology´s DS-video app jeg må benytte. Bliver det træls må jeg ha fat i en NUC. Tak for alle svar
|
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
Jeg har en DS214play. DS Video kører godt på 95% af mine videoer, men pga en licensproblem, er der enkelte film der ikke kan afspilles med lyd. Derfor bruger jeg næsten altid min WD TV Live - den æder alt!
DS Video er perfekt til film du ved kan afspilles. Kan startes fra både pc, ipad og mobilos. Det er sgu smart! Kan smides op vha Chromecast!
|
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Jeg kører Synology DS 409+ 3X4 TB i SHR (Raid5) som fodrer en Popcorn Hour A400. Rigtig glad for det set-up.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |