|
DS Video NAS hjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
aagesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2010 Sted: Danamrk Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Maj-2014 kl. 14:34 |
Jeg har en Synology Nas hvor jeg streamer musik og film...
Jeg har udfordring med film idet mine døtre ikke skal have adgang til action/gyser grundet alder... Jeg søger hjælp til at oprette en undermappe til børnefilm samt oprette brugere kun med adgang til denne mappe.... Anyone? PFT ![]() |
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan lave en brugergruppe til børn, og en til voksne, og tildele adgang til de pågældende mapper og dernæst brugerene.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
aagesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2010 Sted: Danamrk Status: Offline Point: 9 |
Ja det er jeg klar over :-) men hvor gør jeg det henne.... Jeg har fint fået det til at fungere med ds photo
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
I synologyen har du en som hedder "Bruger" og der kan du vinge af lige præsis hvordan en oprettet bruger skal kunne opføre sig, samt hvad vedkommen skal have adgang til.
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Hej Benjamin
Tak for dit svar. Da jeg lavede det samme med DS PHOTO skulle jeg ind på hjemmesiden http://(IP på min NAS)/photo. Her kunne jeg ordne det hele, både oprette og redigere brugere samt tildele mappe-adgang I DSM står der at jeg skal gøre det samme, dvs gå ind på http://(IP på min NAS)/video, men jeg får bare at vide at siden ikke findes... Er der en port der ikke er åbnet eller? |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Mon ikke Benjamin mener selve hoved indstillingerne for din NAS og ikke videostation eller lignende?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Normalt skal du ind på http://nasip:5000
Kik efter kontrolpanel & bruger |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Du styrer (som allerede skrevet) rettighederne direkte på bruger-niveau gennem NASens kontrolpanel. At du kan gøre det direkte i photostation er en undtagelse (for Synology programmerne), og selv her har du mulighed for direkte at bruge NASens brugere ved at vinge et enkelt felt a i photostation.
|
|
![]() |
|
tak for alle jeres inputs :-)
jeg er nået dertil nu at jeg har oprettet bruger til mine 2 børn. oprettet mappe kun med børnefilm, og vinget af at børnene kun har adgang til den mappe med børnefilm. Når jeg logger ind på DS VIDEO på børnene ipad kan de stadig se alle film der ligger på serveren - altså også den mappe de ikke skal kunne se.... jeg er sku lidt lost nu.... børnenes brugerprofil har jeg kun sat flueben i skrivebeskyttet på børnemappen, og ingen adgang til noget andet.... Hvad gør jeg forkert? |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Det ser ud til at du må skabe et "Custom Library" for at begrænse adgang. Gå ind i Video Station og vælg "Help" for at se hvordan.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Hej aaggesen,
Lykkedes dit projekt ? |
|
![]() |
|
nej desværre ikke... har prøvet at lave en "custom mappe" og sætte bruger-privilegier kun til denne mappe.... uden held :-(
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |