recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS Video NAS hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DS Video NAS hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aagesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aagesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DS Video NAS hjælp
    Sendt: 11-Maj-2014 kl. 14:34
Jeg har en Synology Nas hvor jeg streamer musik og film...

Jeg har udfordring med film idet mine døtre ikke skal have adgang til action/gyser grundet alder...

Jeg søger hjælp til at oprette en undermappe til børnefilm samt oprette brugere kun med adgang til denne mappe....

Anyone?

PFT
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 16:07
Du kan lave en brugergruppe til børn, og en til voksne, og tildele adgang til de pågældende mapper og dernæst brugerene.
//Guldhammer
Til top
aagesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aagesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 16:40
Ja det er jeg klar over :-) men hvor gør jeg det henne.... Jeg har fint fået det til at fungere med ds photo
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 17:10
I synologyen har du en som hedder "Bruger" og der kan du vinge af lige præsis hvordan en oprettet bruger skal kunne opføre sig, samt hvad vedkommen skal have adgang til.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
aagesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aagesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 17:50
Hej Benjamin

Tak for dit svar.

Da jeg lavede det samme med DS PHOTO skulle jeg ind på hjemmesiden http://(IP på min NAS)/photo. Her kunne jeg ordne det hele, både oprette og redigere brugere samt tildele mappe-adgang

I DSM står der at jeg skal gøre det samme, dvs gå ind på http://(IP på min NAS)/video, men jeg får bare at vide at siden ikke findes...

Er der en port der ikke er åbnet eller?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 18:40
Mon ikke Benjamin mener selve hoved indstillingerne for din NAS og ikke videostation eller lignende?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 07:42
Normalt skal du ind på http://nasip:5000

Kik efter kontrolpanel & bruger
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 07:50
Du styrer (som allerede skrevet) rettighederne direkte på bruger-niveau gennem NASens kontrolpanel. At du kan gøre det direkte i photostation er en undtagelse (for Synology programmerne), og selv her har du mulighed for direkte at bruge NASens brugere ved at vinge et enkelt felt a i photostation.
Til top
aagesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aagesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 21:29
tak for alle jeres inputs :-)

jeg er nået dertil nu at jeg har oprettet bruger til mine 2 børn. oprettet mappe kun med børnefilm, og vinget af at børnene kun har adgang til den mappe med børnefilm.

Når jeg logger ind på DS VIDEO på børnene ipad kan de stadig se alle film der ligger på serveren - altså også den mappe de ikke skal kunne se.... jeg er sku lidt lost nu....

børnenes brugerprofil har jeg kun sat flueben i skrivebeskyttet på børnemappen, og ingen adgang til noget andet....

Hvad gør jeg forkert?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 22:31
Det ser ud til at du må skabe et "Custom Library" for at begrænse adgang. Gå ind i Video Station og vælg "Help" for at se hvordan.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 20:39
Hej aaggesen,
Lykkedes dit projekt ?
Til top
aagesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aagesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 09:39
nej desværre ikke... har prøvet at lave en "custom mappe" og sætte bruger-privilegier kun til denne mappe.... uden held :-(
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu