|
Overføre optagelser fra TV HDD til PC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juni-2014 kl. 11:55 |
Jeg har et Samsung UE46ES7005 med et USB 500Gb WD HDD sat til, så PVR kan optage derpå. Det funker som det skal, rigtig godt ingen klager der. DVB-C signal fra Waoo!.
Men nu ville jeg optage en masse børne TV til sommerferien og overføre det til min PC for senere brænde det over på DVD til bilens DVD system. Men min Win8 PC vil ikke genkende USB HDD og ønsker at formatere den. Jeg er klar over at det nok er noget Linux format på HDD, som når jeg overfører spil til børnenes Wii HDD (som windows også gerne vil formatere) hvor jeg bruger WBFS Manager og i det program kan jeg læse, skrive og slette spil på den HDD. Nogen der kender til et program eller anden løsning på dette så jeg kan overføre optagelsene? |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du ikke!
Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Det der gemmes på USB disk fra TV er krypteret og kan kun afspilles på samme TV som optaget på, så glem alt om det. Anden løsning kunne være en Clint DC1 til at optage uden kryptering (DC3 og DC5 med kortlæser krypterer også) på USB disk. Optagelse kan så redigeres på PC. Men det meste sendes idag i MPEG4 (og evt. i HD), som ikke er DVD format kompatibel, så optagelse skal konverteres for at brænde ud på DVD, så heller ikke særlig praktisk. Så en afspiller der kan håndtere det optagne direkte (f.eks. PC med VLC player) er mere praktisk. Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4846 |
Ja jeg vil give Jørgen ret, men der findes også andre muligheder. Jeg har selv afspillet video filer fra både en 2,5" Ekstern harddisk og en 64 GB USB stik på min Nexus 7 Tablet. Jeg forbandt dem via et specielt OTG usb kabel til nogle få kroner og brugte VLC på tabletten. Det var dog alle MP4 filer og ikke filer optaget fra en Clint. Men det må også være muligt fra mange andre tablets. Men det nemmeste må være en tablet med Micro SD card og VLC. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-Juni-2014 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
denne kan også bruges
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-bok men glem alt om at overføre til dvd du kan bare gemme dem på en harddisk og de koster ikke meget den optager i ts format og kan ses direkte på pc eller anden media afspiller som kan afspille ts hvis du så gerne vil redigere dine optagelser skal du have et program til det, som kunne være VideoReDo TVSuite V4 bruger det selv og virker perfekt alle tv som har usb til optagelse er krypteret |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Men da trådstarter skal bruge optagelser til sommerferie, er det nok et lille problem ![]() Udsolgt i netbutik Forventes på lager 22/8-2014 Men ellers er den meget lignende DC1: Nu kører de så begge på 230V AC, men ellers kan de selvfølgelig afspille fra USB disk/stick til lille monitor/TV ![]() Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Tænk hvis det kunne slås fra i service menuen... |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Tænk om man gjorde som Panasonic og lod andre enheder på netværket kunne afspille filerne via DLNA.
Klaus |
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
Æv...
![]() De andre DVB-C tunere der linkes til kan jeg ikke rigtig se ændre min situation. Eller er det for at I mener disse ikke kryptere optagelserne? |
|
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Ja hvis du gerne vil gemme din optagelser i fremtiden
er det den eneste løsning. for kan godt se du er langt fra en pc løsning. og nej dine optagelser som du har nu, virker ikke den dag du skifter tv eller det går i stykker. |
|
![]() |
|
Og Samsung.link (uden jeg har leget med det endnu), det virker kun én vej? Altså fra PC til TV?
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis du vil gemme optagelser på en HDD, som kan afspilles på andre enheder, så skal det være en af de nævnte modtagere fra Denver eller Clint. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |