recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimalt setup mellem TV, AVR og bokse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optimalt setup mellem TV, AVR og bokse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optimalt setup mellem TV, AVR og bokse?
    Sendt: 11-Juni-2014 kl. 09:43
Hej folkens.
Som det første skal det nævnes at jeg er lidt i tvivl om hvor denne tråd skulle placeres - håber den kan flyttes hvis jeg har skudt helt forkert :)

Nå, til spørgsmålet:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det mest optimale mht. udnyttelse af funktioner, minimering af input lag, praktiske årsager og andet er når det kommer til tilslutning af "alle" mine enheder. 

Jeg har disse ting ved mit stue alter:
TV
AVR
PS3 (PS4 om et par mdr.)
Mac Mini (til XBMC)

I øjeblikket er PS3 og Mac forbundet til receiveren, og der går så et enkelt HDMI kabel fra den op til tv'et som også har ARC. 

Er dette den bedste løsning, eller er der argumenter for f.eks. at forbinde Mac og PS3 direkte til TV'et? Vil jeg så kunne forbinde receiveren til HDMI 1 på tv'et (ARC) og få lyden ud i højtalerne mens billedet kommer fra HDMI2 og HDMI3? Eller roder jeg rundt i noget her... 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 15:59

Hvis du vil bruge Surround og HD lyd, så skal du via Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du vil bruge Surround og HD lyd, så skal du via Reciver.

Hmm jeg troed ellers at jeg ville kunne smide PS3 og Mac i TV'et på HDMI 2 + 3 og så forbinde receiveren til TV'et i HDMI 1 som har ARC. Så kunne TV'et smide dets lyd ned til receiveren ? Måske jeg har forvirret mig selv Ermm
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:25

Et TV vil som udgangspunkt kun videreføre 2.0 lyd fra externt tilsluttede enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:29
Bum bum, der blev jeg slemt skuffet :(
Nå men tak for hjælpen, så lader jeg tingene sidde som de gør nu ! 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Et TV vil som udgangspunkt kun videreføre 2.0 lyd fra externt tilsluttede enheder.
Jeg ved ikke, hvad du mener med "som udgangspunkt", men jeg har koblet RPi og PS4 til Philips TV og derfra via HDMI-ARC til surround - og surround kommer fint i gennem. Fordelen ved den opkobling er, at det hele styres via CEC med TV'ets remote...
miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 15:42
Der kommer også surround gennem et stereosignal, prologic...

Men det kan være at Philips (undtagelsesvis) vælger at overføre komplet 5.1 signal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 16:41
Ja, jeg har 5.1 pass-through, men som jeg kan læse det, så understøtter Samsung det ikke - der skal anvendes optisk kabel uden om tv...... 
miri
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 17:52

Samsung TV vil ikke give 5.1 DTS eller HD lyd når externe enheder tilsluttes og lyd går til
Reciver via HDMI, der skal tilsluttes direkte til Reciver med HDMi og derfra billede til TV.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Ja, jeg har 5.1 pass-through, men som jeg kan læse det, så understøtter Samsung det ikke - der skal anvendes optisk kabel uden om tv...... 

Med HD lyd?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 19:53
Nej, der vist ingen tv, der kan pass-through HD.
miri
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu