|
Nye højtalere: Cerwin vega vs focal |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MarckMV ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2014 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:32 |
Hey folkens
Jeg går nu og overvejer at opgradere mit anlæg, og i den forbindelse skal jeg have udskiftet mine gamle Dali concept 6 gulvhøjtalere. I første omgang havde jeg tænkt mig at købe et sæt af disse Cerwin Vega XLS 215 højtalere til 5.000 stk. fra hifiklubben: http://www.hifiklubben.dk/Products/cerwin-vega-xls-215-gulvhojttaler-28501/ Men så kigger jeg helt tilfældigt på hififreaks hjemmeside og finder det her par Focal Chorus 826 VW, sat ned fra 9.000 stk. til 5.000 stk: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-focal-chorus-prestige-edition-hvid-p-1177.html Jeg havde primært tænkt mig at købe CV højtalerne pga. bassen, da det helt klart er det, jeg sætter mest pris på ved lyd, men jeg tænker at nu de Focals normalt koster 9k, så må der jo være klasseforskel - eller hvad? Primære brug: se tv/film, spille ps4 spil, og høre en masse musik, (mest tekno, pop og akustisk musik, hvor jeg ELSKER en god bas). Her er så mit spørgsmål: Hvilken en af højtalerne skal jeg vælge? og er bassen på CV bedre end Focal? (og bonusspørgsmål: kan jeg forvente nævneværdig forbedring af lyden når jeg opgradere fra mine Dali concept 6 til en af disse?) Mvh. Marck:)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vegaerne skal du købe, hvis du kun vil spille højt. De er i mine øjne ikke 10.000 kroner værd for et sæt. Focal'erne har betydeligt mindre membranareal og har dermed ikke samme muligheder for at kunne spille lige så meget bas.
Tag i hifiklubben og lyt til vegaerne, nu du er der, så lyt til disse http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-lektor-8-gulvhojttaler-26752/ De tørrer (i mine ører) alvorligt røv på vegaerne, både i præcision og stram bas! Klaus |
|
![]() |
|
Okay så vil jeg da lige prøve at lytte til Dali højtalerne, men nu de der focals normalt er dobbelt så dyr,, burde de så ikke være bedre end Dalihøjtalerne?
|
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Man burde kunne forvente at focalerne kan levere et finere lydbillede ved akustisk musik end du er vandt til, men det er stadig 2 x 6,5" bas så hvis dem du har ikke gør det for dig, gør de det nok heller ikke.
Om du kan holde ud at høre akustisk musik på vegaerne er tvivlsomt (har hørt dem) men til tekno kan 2 x 15" noget du ikke er vandt til. Du må ud og lytte, du finder ikke svar i forums på om du bedst kan lide annernas eller vandmelon ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
Jo, men ikke nødvendigvis til at spille bas. Kigger jeg mig lidt omkring, ser det nu også ud til at cirka 5000 kroner stykket er markedsprisen på Focal højttalerne rundt om i verden. HiFi-freaks kan jo skrive hvad som helst i før pris, nu hvis de aldrig har haft dem til salg til "førprisen". Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Nævneværdig forbedring? NEJ. Lydtryk? JA.
Vil nok hellere kalde det en udskiftning, frem for en opgradering.
Det lyder som om at du vil blive mest tilfreds med CV.
Stakkels naboer.
![]() |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Prøv at finde nogle gamle CV på dba. Der er masser til salg.
Har selv lige købt nogle 35 år gamle CH504R med renoveret basophæng. De spiller virkelig godt og ekstremt højt. Og synes egentlig det gamle vintage look er supercool. Alternativt kan de jo renoveres/males. Prisen var også aldeles overkommelig; 700kr/sæt ![]() |
|
![]() |
|
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
Efter min mening er det kun de gode gamle cerwin vega al 1000 der virker.
KlausDM - du har sikkert kigget på 826v og ikke w modellen? Ifølge prisjakt passer hififreaks pris i hvert fald http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468295 Ingen tvivl om de Focal er klasser bedre end andet (bare læs reviews) der er nævnt i tråden. Men er det kun bas og høj musik du vil have så køb et par velholdte CW al 1000 på dba. |
|
![]() |
|
Hey alle sammen tusinde tak for alle de brugbare svar jeg har fået!
Mit setup er lige nu kun 2.0 stereo, Selvom jeg i fremtiden nok vil udbygge det til fx 5.1. Men med alle de svar I har givet mig, tænker jeg lidt på om jeg burde gå efter et bedre lydbillede med Focals, og så måske købe en subwoofer til højtalerne så jeg får både god lyd og kraftig bas med 2.1 setup? eller får man bare bedre lyd ved at købe nogle hvor den baskraft er indbygget i højtalerne?
|
|
![]() |
|
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
Hvor i landet bor du ?
|
|
![]() |
|
København, hvorfor?
|
|
![]() |
|
Bland andet: http://www.homecinesolutions.fr/p/11954-enceinte-colonne-focal-chorus-826v-w-noir-laque Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |