|
Bedste streaming tjeneste til Sonos? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2014 kl. 11:45 |
Hvilken streamingtjeneste er den bedste til Sonos? Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer og måske prøvet flere forskellige tjenester?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wimp virker godt med Sonos, synes jeg. Men jeg har ikke prøvet andre. Styrer det med iPad.
Jeg har dette abonnement, som er fri tale, Wimp Premium, 4G osv. til 169 om måneden: (4G skal ikke bruges for at få Wimp på Sonos. Det kører via det alm. internet) Redigeret af Brixen - 21-Juni-2014 kl. 12:03 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Har Wimp. Spotify og TDC Play.
Wimp er bedste bruger flade TDC son nr 2 Og Spotify son nr 3 Lyd er bedst fra Wimp og Spotify ( ene i mine øre ) TDC lidt dårligere. Der findes også en del radio stationer der streamer i 320 kb/s de lyder også godt |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
I sonos er brugerfladerne vel lige gode. Hehe kører Google play og youmusic og er ganske tilfreds og så er det gratis da jeg har internet gennem dem.
|
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Det lyder til, at Wimp er sagen. Det har jeg i øvrigt allerede. Oplever I problemer med, at musikken en gang imellem stopper elller generel ustabilitet, hvor wimp ikke er tilgængeligt? Det gør jeg nemlig, men måske er det mit eget netværk.
|
|
![]() |
|
schou ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Status: Offline Point: 6 |
Det oplever jeg deværre også - så det er ikke nødvendigvis dit netværk der fejler noget.. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Brugerfladerne er meget forskellige i Sonos. Spotify er noget tamt i forhold til Wimp |
|
![]() |
|
schou, det er jeg på sin vis glad for at høre, for så vil det måske blive mere stabilt ved et skift væk fra Wimp... lige nu har jeg aktiveret tdc play (som jeg også har adgang til) på sonos for lige at teste, om det er meres stabilt og om lydkvaliteten er acceptabel.
|
|
![]() |
|
schou ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Status: Offline Point: 6 |
Det lyder spændende. Jeg er ikke selv TDC-kunde, så det er desværre ikke en option for mig, men jeg hører meget gerne om dine erfaringer alligevel ![]() Et alternativ for mig kunne evt. være Goolge Play Music - uden at jeg dog kender noget til kvaliteten heraf.. |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Er kun WIMP der tilbyder lossless ergo er det den bedste. Spotify med 320kbit er vel nr 2... men kommer an på hvad dine kriterier er..
|
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Wimp er klart bedst, der kan man søge playlister, og søgning generelt er bedre igennem wimp. Spotify delen på sonos bliver nok aldrig opdateret da spotify ønsker at alle streamsystemer skal understøtte spotify connect, og derved styres igennem spotifys egen app. Da sonos har det fint med at fortsætte med deres gamle hardware, bliver det nok som det er:-p
|
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
Mr. Claude, det kan god være, at wimp kører lossless, men det gør det ikke automatisk til den bedste tjeneste, hvis det i øvrigt kører ustabilt, hvilket er det jeg oplever.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |