recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC eller NUC + NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC eller NUC + NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sixon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sixon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC eller NUC + NAS
    Sendt: 23-Juni-2014 kl. 15:22
Hejsa. 
Mit HTPC stod desværre af for noget tid siden og nu har jeg fået sparet lidt penge op til noget nyt.
Men, hvilken løsning er den bedste anno 2014?
Det hele samlet i en masknie eller en NUC + NAS?

Her er mine prioriteringer og behov:
#1) 1080p og TrueHD/DTS-HD 7.1 passthrough
#2) Torrent handling 
#3) Stabilt billed 
#4) Lydløs eller så tæt på som muligt.
#5) Lavt strømforbrug

Før havde jeg følgende:
Intel 2520T, 12GB RAM, 6TB HDD, som kørte OpenELEC. 
Strømforbruget lå max på 42w
Men fik aldrig torrent til at fungere ordenligt på den.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 18:37
Hejsa.

Jeg har en Intel NUC DC3217IYE som htpc der bare kører konstant. Lydløs, lækker, anvender meget lidt strøm (14-15 watt, mener jeg). Det er Ivy Bridge, så den kan sikkert erhverves lidt billigt i dag.

Skal jeg kritisere et par ting er det at der kun er een LAN port, samt at USB er 2.0. Men det betyder ikke noget for mig.  Men ellers findes der også nyere NUCs med Haswell og USB3.0

Mht. pre-fab NAS har jeg ingen råd - jeg har alt på min unRAID server nu om dage :-) Ikke den hurtigste knallert på havnen, men for pokker hvor det bare virker til det det skal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu