|
Sony nummer forvirring |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
libijoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2014 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juli-2014 kl. 02:30 |
Hej
Jeg skal have købt et Sony TV til erstatning for et ældre W-model. Umiddelbare krav - >40" (max 50") - maks pris 7.000,- En tur omkring Sonys hjemmeside er ikke en speciel positiv oplevelse mht informationer om modeller/varianter, men fokus har rettet sig mod 50"W800B Pricerunner/TVpriser nævner en W805 til 6000,- mens Fona kun nævner en 50"W828 til 8000,- Ud over prisen, hvad er forskellen? |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er dybest set det samme TV, men jeg læste et sted (jeg kan ikke huske om det var her eller på Flatpanels.dk), at forskellene bl.a. skulle dreje sig om panelets opdateringshastighed.
828'eren skulle vist have 400 Hz, hvor 805'eren vist kun har 200 Hz, men om det har betydning i praksis, ved jeg faktisk ikke. Redigeret af Thomas Jensen - 02-Juli-2014 kl. 05:37 |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det er vist kun for at forvirre kunderne og gøre pris sammenligning svært.
Her er der en forklaring fra tænk. Den siger godt nok ikke noget om det midterste tal.
|
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Du kan læse om det her : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=31484
Redigeret af cccd - 02-Juli-2014 kl. 09:16 |
|
|
|
![]() |
|
Wow .. få timer efter at spørgsmålet er stillet, kommer der gode og brugbare svar - jeg er imponeret. Tak ! :-)
TV'et skal bruges til en ældre dame, med lidt synsbesvær (derfor stor skærmstr.) - der hverken ser sport eller spiller spil - så en merpris på 2000,- kan næppe retfærdiggøres dér. Sidste spm. Det gamle fjernsyn er hænger på et Vogel vægbeslag. Skal der købes ny beslag eller kan det gamle genbruges? |
|
![]() |
|
Ups ... jeg var lidt for hurtig.
Ved skifte fra en 7-8 år gammel 42" W-model til en 50" behøver jeg vel ikke at tænke på vægten? (i forhold til vægbeslaget) |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Foden fungerer som vægbeslag til at hænge fladt. Ønskes der r benyttes et andet beslag, skal der tilkøber en VESA monterings plade.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
Det afhænger fuldstændig af den afstand der er mellem bolthullerne på bagsiden af TVet (VESA standard hedder det vist) Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |