recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony nummer forvirring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony nummer forvirring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
libijoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér libijoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony nummer forvirring
    Sendt: 02-Juli-2014 kl. 02:30
Hej
Jeg skal have købt et Sony TV til erstatning for et ældre W-model. Umiddelbare krav
- >40" (max 50")
- maks pris 7.000,-

En tur omkring Sonys hjemmeside er ikke en speciel positiv oplevelse mht informationer om modeller/varianter, men fokus har rettet sig mod
50"W800B
Pricerunner/TVpriser nævner en W805 til 6000,- mens Fona kun nævner en 50"W828 til 8000,-

Ud over prisen, hvad er forskellen?
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 05:36
Det er dybest set det samme TV, men jeg læste et sted (jeg kan ikke huske om det var her eller på Flatpanels.dk), at forskellene bl.a. skulle dreje sig om panelets opdateringshastighed.
828'eren skulle vist have 400 Hz, hvor 805'eren vist kun har 200 Hz, men om det har betydning i praksis, ved jeg faktisk ikke.

Redigeret af Thomas Jensen - 02-Juli-2014 kl. 05:37
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 07:30
Det er vist kun for at forvirre kunderne og gøre pris sammenligning svært.

Her er der en forklaring fra tænk. Den siger godt nok ikke noget om det midterste tal.

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 09:15
Du kan læse om det her : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=31484   

Redigeret af cccd - 02-Juli-2014 kl. 09:16

Til top
libijoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér libijoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:19
Wow .. få timer efter at spørgsmålet er stillet, kommer der gode og brugbare svar - jeg er imponeret. Tak ! :-)

TV'et skal bruges til en ældre dame, med lidt synsbesvær (derfor stor skærmstr.) - der hverken ser sport eller spiller spil - så en merpris på 2000,- kan næppe retfærdiggøres dér.

Sidste spm.
Det gamle fjernsyn er hænger på et Vogel vægbeslag. Skal der købes ny beslag eller kan det gamle genbruges?
Til top
libijoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér libijoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:22
Ups ... jeg var lidt for hurtig.

Ved skifte fra en 7-8 år gammel 42" W-model til en 50" behøver jeg vel ikke at tænke på vægten? (i forhold til vægbeslaget)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:23
Foden fungerer som vægbeslag til at hænge fladt. Ønskes der r benyttes et andet beslag, skal der tilkøber en VESA monterings plade.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af libijoe libijoe skrev:

Det gamle fjernsyn er hænger på et Vogel vægbeslag. Skal der købes ny beslag eller kan det gamle genbruges?

Det afhænger fuldstændig af den afstand der er mellem bolthullerne på bagsiden af TVet (VESA standard hedder det vist)

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu