|
Xbmc og DTS HD Master 7.1 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2014 kl. 08:31 |
har endelig fået sat mit mediecenter op med Xbmc og alt vrker perfekt, bort set fra DTS HD Master 7.1..
5.1 kører uden problemer, med den nedskalerer 7.1 til 5.1.. jeg er helt nevbie når det kommer til pc osv, så alle inputs er yderst velkommen..
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke huske hvor i xbmc. men et sted under lyd kan du ændre det til 7.1
XBMC rykker bare :-) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Alt er indstillet korrekt.
7.1 kanaler Dts HD er aktiveret |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
og dit lydkort understøtter 7.1 via hdmi ?
|
|
![]() |
|
Jep.
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Har du været inde i kontrolpanelet, under lyd og sætte antallet af højttalere til 7.1? (Altså hvis du kører Windows)
|
|
![]() |
|
Jep det er også gjort..
Det er mig en gåde at det ikke fungerer. |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Hvad udstyr har du? Det har tidligere været et problem med lyd gennem grafik kort når onboard lyd også var enabled.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Jeg kører med
Intel Core i7-3370s. 3.1Ghz 16 gb ram Bruger onboard lydkortet. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Onboard lydkort? Mener du ikke grafikkortet? Altså HDMI udgangen på dit onboard Intel HD grafikkort?
|
|
![]() |
|
Det er præcis det jeg mener
![]() Som tidligere skrevet er jeg em spade til IT, PC og alt hva der hører til. |
|
![]() |
|
Det ser faktisk ud som om at der slet ikke er noget problem.
Har efter flere intense lytte sessioner til de scener jeg oftest bruger som demo, konstateret at surround og surround back modtager de korrekte informationer. Selvom Xbmc viser at det kun er Dts HD Master 5.1 der bliver smidt afsted, kan jeg se på displayet i min marantz at det er et 7.1 signal den modtager, og dette kan også høres.. Det må være en " bug " der gør at signalet skrives forkert i Xbmc. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |