|
Hjælp til køb af brugt sorround receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juli-2014 kl. 08:12 |
Oprindeligt havde jeg planlagt at udskifte min ældgamle Denon PMA-925R med en mindre analog forstærker der passer ind i mit TV-møbel.
Men jeg har længe ønsket mig en digital forstærker så det ikke er enten mit TV eller bærbar der står for konvertering fra digital til analog. Jeg besluttede mig derfor at kigge efter en Marantz i 14, 15 og 16 serien. Men har ikke rigtig kunne finde nogen i min pris klasse. Jeg har derfor endelig fået tilladelse fra min bedre halvdel til at placere en receiver oven på TV-møblet. Så pladsen ikke længere er et problem. Jeg kigger derfor efter en brugt surroundforstærker der skal klare opgaven indtil skiftet til 4K udstyr. Hvilket er nogle år ude i fremtiden. - Tilslutninger: Mediacenter (Bærbar), YouSee boks, Playstation 4 - Fjernsyn: Panasonic TX-P42G10E - Højtaler: Stereo B&W DM600 S3 3D er og bliver ikke relevant. Jeg har scannet DBA igennem og fundet følgende, jeg forhåbentlig kan prutte ned til min pris grænse på 1000 kr: - Denon AVR-1911 - Marantz SR6003 - Denon AVR-2310 Hvilken ville i vælge ud fra kriterierne lydkvalitet og nødvendige funktioner? Alternative forslag er mere end velkommen. Redigeret af Silentbob - 20-Juli-2014 kl. 08:15 |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var ikke meget input.
Men prøver lige at bumpe tråden. Marantzen er væk og har ikke kunne finde andre. Men er stadig interesseret i Denon AVR-1911 vs AVR-2310. Stadig ud fra lyd og nødvendige funktioner.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Det er jo alle 3 fornuftige.
Men mellem de 3 stod mit valg på Denon 2310 pga den sikkert har mest power til dine B&W |
|
![]() |
|
Det ser ud til det bliver Denon AVR-2310 og skal forhåbentlig afhente den her i weekenden.
Da dette er min første surround receiver, har jeg absolut ingen erfaring og vil lige sikre mig den kan det jeg ønsker. Er der nogen problemer med de tilslutninger jeg har listet: Mediacenter, Yousee boks og PS 4?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Denon'en har jo masser af hdmi indgange så intet problem der.
|
|
![]() |
|
Super og mange tak for svarene.
Var lidt nervøs i og med det er en ældre model med HDMI 1.3a. Så tænkte der måske kunne være noget teknisk der gjorde man ikke kunne køre alle signalerne igennem. Der er jo ikke ARC så kan ikke køre det igennem TVet som backup mulighed. Men bliver fedt at udskifte min 17 år gamle Denon forstærker og lege med noget nyt:) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |