recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Nuc og Hearthstone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel Nuc og Hearthstone

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
woet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér woet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel Nuc og Hearthstone
    Sendt: 27-Juli-2014 kl. 21:49
Jeg overvejer for tiden at købe en Intel Nuc med Celeron N2820 og bruge den til at se film via xbmc, jeg regner med at den godt ville kunne afspille 1080p med bitrate på 10-12, plus netflix, HBO Nordic, NFL gamepass

Men er i tvivl om, om den ville kunne klare et spil som Hearthstone? 

Er denne her http://www.inte­l.com/c...rd-dn­2820fykh.html
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 03:59
Jeg blev personligt skuffet over ydelsen på n2820 nuc'en, den kan ikke engang køre windows 8's metro interface flydende.

Så, jeg ville klart sigte efter en større model, både med henblik på cpu og grafikdel..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 14:57

AndreasMo

Ikke fordi jeg har den model, men er du sikker på der ikke er/var et eller andet galt med den så?

Vores bærbar i soveværelset er en gammel core2duo 2.2ghz med 4gb ram og alm 2.5" disk, Nvidia GeForce GT9650M den kører metro flydende. Den afspiller også alt, den kan dog ikke bitstreame DTS-HD og True-HD, så det bliver sendt som pcm.

Den bliver brugt til XBMC, Netflix, Spotify, Radio, live tv, HBO Nordic og meget mere med Aeon MQ5 skinnet.

Redigeret af JordanDK - 29-Juli-2014 kl. 15:01
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

AndreasMo

Ikke fordi jeg har den model, men er du sikker på der ikke er/var et eller andet galt med den så?

Det tror jeg ikke, den kørte jo som den skulle. Den var bare langsom, i metro interface'et og til internetsurfing, tekstbehandling og andre standard ting. Den laggede og man kunne nogle gange se den tegne vinduerne, især i internetbrowseren.

Jeg har ikke mere forstand på det, end jeg tænker det er cpu'en der er sløv - den integrerede grafikdel formår sikkert fint at afspille diverse formater

Slår man cpu'en op i passmark's benchmark, scorer den da også ca 1000 - til sammenligning scorer en core2 duo mobile på 2.3ghz ca 1300
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Celeron+N2820+%40+2.13GHz

Redigeret af AndreasMo - 29-Juli-2014 kl. 15:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 21:14
metro har jo absolut intet med cpu'en at gøre - det er jo netop GPU delen der anvendes til at kunne få tingene til at køre flydende. Jeg har lige købt det nye celeron J1900 bundkort, kører ubuntu 14.04 og det kører særdeles flydende (hvis ikke det var fordi jeg havde en jumpy mus)

men hvis man eksempelvis har valgt at købe 2gb ram til den, så vil der være problemer. minimum 4 og gerne 8. Vælger man dertil en billig SSD så er det faktisk en særdeles kapabel maskine.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

metro har jo absolut intet med cpu'en at gøre

Det skal jeg ikke kloge mig på, konstaterer bare at den nuc jeg havde mellem hænderne ikke kørte det flydende - langt fra. Og det samme med browser, filbrowser, tekstbehandling. Det hele kørte langsomt og hakkende, helt uacceptabelt for en pc anno 2014

men hvis man eksempelvis har valgt at købe 2gb ram til den, så vil der være problemer. minimum 4 og gerne 8. Vælger man dertil en billig SSD så er det faktisk en særdeles kapabel maskine.

Den havde 8gb ram, så tror ikke det var problemet

det nye celeron J1900 bundkort, kører ubuntu 14.04 og det kører særdeles flydende

Det er så også en quad-core cpu du har fat i der, den der sidder i nuc er dual core. I rå regnekraft er din cpu dobbelt så hurtig som den i celeron nuc'en

Redigeret af AndreasMo - 30-Juli-2014 kl. 23:34
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 14:32
Jeg har haft en N2820 med 4GB RAM i nogle måneder. Jeg synes den kører Win8.1 acceptabelt, MEN har netop valgt at returnere den fordi den ikke (som lovet) understøtter "Protected Audio Path". Det betyder i praksis, at den ikke kan sende DTS-HD direkte videre til receiveren. Det har taget Intel mange måneder at indrømme, at denne feature ikke kom, så jeg er pænt skuffet. Det er et Windows driver-issue, så i openelec virker det fint nok, men jeg gad ikke rode med dual boot.

Jeg kunne heller ikke få den til at køre Netflix (Metro app til 8.1) i surround, og jeg mistænker, at det er af samme årsag. Dvs. den kørte med 1FPS i surround, og upåklageligt i stereo.

Der er en masse brok i denne tråd:
https://communities.intel.com/thread/48173?sr=inbox&ru=114047

Spring evt. til side 6-7 for at se de nyrere svar, hvor det bliver klart at featuren ikke kommer.

Redigeret af ozimek - 28-August-2014 kl. 14:35
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 20:27
@AndreasMO - Metro har kun noget med den grafiske ydelse at gøre - det er så absolut intet med antallet af CPU-kerner. de har begge den samme grafikmotor i sig.
Metro kører via MS grafikbiblioteker (WPF og directX - og så småt bruges 3D funktionalitet også til det, men endnu ikke så voldsomt i windows, sammenlignet med nogle af Linux-brugerfladerne)

Men jeg ville så absolut ikke bruge en Atom til nogen som helst form for spil hvor der er bare den mindste smule 3D involveret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu