recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV?
    Sendt: 29-Juli-2014 kl. 09:49
SmartTV er stadig noget dyrere end almindelige fjernsyn så jeg tænker om en Chromecast reelt kan erstatte behovet for et smartTV? 300kr er immervæk mindre end den forskel der normalt er på SmartTV og "almindelige" af slagsen

Er på udkig efter en 32" til soveværelset. Full HD og Wi-fi er krav.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 10:03
Det kommer mest an på hvilke tjenester du bruger. Chromecast fungerer til Netflix og Viaplay, men ikke til f.eks. HBO Nordic og TV2 Play.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 10:53
1. "smart tv" er generelt ikke ret smart endnu, medmindre det kun er en bestemt tjeneste du går efter, som rent faktisk opfylder dit behov. Den generelle implementering er i langt de fleste tilfælde alt for dårlig og der findes bedre alternativer, såfremt man kigger på det mere generelt. Det kommer jo alligevel i de fleste tv i et bestemt prisleje og så kan man jo vælge at bruge det eller ej.

2. hvorfor bekymrer du dig overhovedet om opløsning og "fuld hd" på en så lille skærm?

3. Du skal nok nærmere se på hvilke tjenester du ønsker at benytte før du vælger enten en boks eller smart tv platform. Tror ikke du finder noget som er perfekt til alt, så det handler nok i høj grad om prioritering. Hvis chromecast kan det du vil, så løser den vel opgaven.

4. Nu siger du almindelige fjernsyn. Har du et prisleje?  Jeg synes nu nærmere man får smart tv kastet i nakken, bare man bevæger sig lidt væk fra bundmodellerne.

Redigeret af tobywan - 29-Juli-2014 kl. 10:59
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

1. "smart tv" er generelt ikke ret smart endnu, medmindre det kun er en bestemt tjeneste du går efter, som rent faktisk opfylder dit behov. Den generelle implementering er i langt de fleste tilfælde alt for dårlig og der findes bedre alternativer, såfremt man kigger på det mere generelt. Det kommer jo alligevel i de fleste tv i et bestemt prisleje og så kan man jo vælge at bruge det eller ej.
Helt enig. Mit Phillips i stuen er et af det første har ikke Wi-fi. Brugergrænsefladen er elendig og fjernbetjeningen er ikke optimeret til funktionerne. Hvis de stadig er sådan med de nye smart tv'er, gider jeg ikke bruge en krone på ét.

2. hvorfor bekymrer du dig overhovedet om opløsning og "fuld hd" på en så lille skærm?
Nok mest en vanesag. Jeg vil også stille en PS3 derind og da jeg i sin tid skiftede fra HD ready (32") til Fuld HD var forskellen på spillene ret stor. Derfor. 
Min PS2 er 1 generation og har derfor ikke wi-fi hvilket er et must for at få tingene til at fungere i soveværelset- også af rent æstetiske hensyn. 

3. Du skal nok nærmere se på hvilke tjenester du ønsker at benytte før du vælger enten en boks eller smart tv platform. Tror ikke du finder noget som er perfekt til alt, så det handler nok i høj grad om prioritering. Hvis chromecast kan det du vil, så løser den vel opgaven.
Jeg vil jo gerne have noget der er så fremtidsikret som muligt hvor man let kan anvende de apps der måtte blive tilføjet. Pt. er det nok mest DK netflix og Youtube jeg bruger. Har US netflix via PS4 i stuen.

4. Nu siger du almindelige fjernsyn. Har du et prisleje?  Jeg synes nu nærmere man får smart tv kastet i nakken, bare man bevæger sig lidt væk fra bundmodellerne.
Ikke meget mere end 3500. Det er ment som et ekstra TV.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 16:29
Hvis Netflix og youtube er det der bruges må chromecast siges at fungere glimrende! 
Der er jo så vidt jeg kan læse også godt gang i udviklingen af andre apps og det er nok det tætteste du kommer på en "fremtidssikring".
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 18:01
Samsung UE32F5505 kunne være et bud :)
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:33
Chromecast er glimrende til netflix og youtube, hvis du ikke lige sidder og bruger flere forskellige DNS servere for at få udenlandske netflix. Der udover er det ikke så meget chromecast kan endnu. 

I praksis er det ikke muligt at få DR, TV2, TV3, Kanal 4, etc. over på chromecast p.t. 
Dog kan det jo være at apperne til disse kanaler vil blive opdateret til også at supportere chromecast.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 06:54
Ellers er Apple TV et bud, men det kræver at du ejer en iPad eller iPhone, hvis du også vil have f.eks. DR TV, Viaplay og TV2 Play på den. Der er nemlig ikke apps til disse, men det kan sendes trådløst over på Apple TV fra mobilens app via Airplay.
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Chromecast er glimrende til netflix og youtube, hvis du ikke lige sidder og bruger flere forskellige DNS servere for at få udenlandske netflix. Der udover er det ikke så meget chromecast kan endnu. 

I praksis er det ikke muligt at få DR, TV2, TV3, Kanal 4, etc. over på chromecast p.t. 
Dog kan det jo være at apperne til disse kanaler vil blive opdateret til også at supportere chromecast.

Hvis du har en af følgende enheder:
  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10
  • HTC One M7
  • HTC One M7 (Google Play Edition)
  • LG G3
  • LG G2
  • LG G Pro 2
  • Support for additional devices coming soon
Kan man lave mirroring og dermed få det over.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 10:00
Men skærmspejling virker angiveligt ikke på HBO Nordic og TV2 Play, ifølge de første meldinger. Giver bare sort skærm på tv'et. Formentlig pga. kopisikringen i signalet.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 11:20

[/QUOTE]

Hvis du har en af følgende enheder

...

Kan man lave mirroring og dermed få det over.
[/QUOTE]

Har man en anden, lidt ældre enhed end de officielt understøttede, kan man ved hjælp af et root og Mirror-Enabler i mange tilfælde også få det til at virke. Tjek artiklen her:

http://www.oneclickroot.com/android-for-tv/root-only-android-app-lets-you-mirror-to-chromecast-from-more-devices/

Redigeret af longjohn2 - 31-Juli-2014 kl. 11:41
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Nok mest en vanesag. Jeg vil også stille en PS3 derind og da jeg i sin tid skiftede fra HD ready (32") til Fuld HD var forskellen på spillene ret stor. Derfor. 

Hvis du har skiftet tv, så er der nok andre parametre der har gjort at du oplever det som bedre.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu