|
Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
rumguf
Bruger Oprettet: 16-Maj-2010 Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Juli-2014 kl. 09:49 |
|||
SmartTV er stadig noget dyrere end almindelige fjernsyn så jeg tænker om en Chromecast reelt kan erstatte behovet for et smartTV? 300kr er immervæk mindre end den forskel der normalt er på SmartTV og "almindelige" af slagsen
Er på udkig efter en 32" til soveværelset. Full HD og Wi-fi er krav.
|
||||
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic www.soundcloud.com/kbeesmusic |
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kommer mest an på hvilke tjenester du bruger. Chromecast fungerer til Netflix og Viaplay, men ikke til f.eks. HBO Nordic og TV2 Play.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
1. "smart tv" er generelt ikke ret smart endnu, medmindre det kun er en bestemt tjeneste du går efter, som rent faktisk opfylder dit behov. Den generelle implementering er i langt de fleste tilfælde alt for dårlig og der findes bedre alternativer, såfremt man kigger på det mere generelt. Det kommer jo alligevel i de fleste tv i et bestemt prisleje og så kan man jo vælge at bruge det eller ej.
2. hvorfor bekymrer du dig overhovedet om opløsning og "fuld hd" på en så lille skærm? 3. Du skal nok nærmere se på hvilke tjenester du ønsker at benytte før du vælger enten en boks eller smart tv platform. Tror ikke du finder noget som er perfekt til alt, så det handler nok i høj grad om prioritering. Hvis chromecast kan det du vil, så løser den vel opgaven. 4. Nu siger du almindelige fjernsyn. Har du et prisleje? Jeg synes nu nærmere man får smart tv kastet i nakken, bare man bevæger sig lidt væk fra bundmodellerne.
Redigeret af tobywan - 29-Juli-2014 kl. 10:59 |
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
rumguf
Bruger Oprettet: 16-Maj-2010 Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Helt enig. Mit Phillips i stuen er et af det første har ikke Wi-fi. Brugergrænsefladen er elendig og fjernbetjeningen er ikke optimeret til funktionerne. Hvis de stadig er sådan med de nye smart tv'er, gider jeg ikke bruge en krone på ét.
Nok mest en vanesag. Jeg vil også stille en PS3 derind og da jeg i sin tid skiftede fra HD ready (32") til Fuld HD var forskellen på spillene ret stor. Derfor. Min PS2 er 1 generation og har derfor ikke wi-fi hvilket er et must for at få tingene til at fungere i soveværelset- også af rent æstetiske hensyn.
Jeg vil jo gerne have noget der er så fremtidsikret som muligt hvor man let kan anvende de apps der måtte blive tilføjet. Pt. er det nok mest DK netflix og Youtube jeg bruger. Har US netflix via PS4 i stuen.
Ikke meget mere end 3500. Det er ment som et ekstra TV.
|
||||
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic www.soundcloud.com/kbeesmusic |
||||
Nico89
Bruger Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis Netflix og youtube er det der bruges må chromecast siges at fungere glimrende!
Der er jo så vidt jeg kan læse også godt gang i udviklingen af andre apps og det er nok det tætteste du kommer på en "fremtidssikring".
|
||||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Samsung UE32F5505 kunne være et bud :)
|
||||
python
Bruger Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Chromecast er glimrende til netflix og youtube, hvis du ikke lige sidder og bruger flere forskellige DNS servere for at få udenlandske netflix. Der udover er det ikke så meget chromecast kan endnu.
I praksis er det ikke muligt at få DR, TV2, TV3, Kanal 4, etc. over på chromecast p.t. Dog kan det jo være at apperne til disse kanaler vil blive opdateret til også at supportere chromecast.
|
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ellers er Apple TV et bud, men det kræver at du ejer en iPad eller iPhone, hvis du også vil have f.eks. DR TV, Viaplay og TV2 Play på den. Der er nemlig ikke apps til disse, men det kan sendes trådløst over på Apple TV fra mobilens app via Airplay.
|
||||
|
||||
Nico89
Bruger Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du har en af følgende enheder:
Kan man lave mirroring og dermed få det over. |
||||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men skærmspejling virker angiveligt ikke på HBO Nordic og TV2 Play, ifølge de første meldinger. Giver bare sort skærm på tv'et. Formentlig pga. kopisikringen i signalet.
|
||||
|
||||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
[/QUOTE] Hvis du har en af følgende enheder ... Kan man lave mirroring og dermed få det over. Har man en anden, lidt ældre enhed end de officielt understøttede, kan man ved hjælp af et root og Mirror-Enabler i mange tilfælde også få det til at virke. Tjek artiklen her: http://www.oneclickroot.com/android-for-tv/root-only-android-app-lets-you-mirror-to-chromecast-from-more-devices/ Redigeret af longjohn2 - 31-Juli-2014 kl. 11:41 |
||||
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du har skiftet tv, så er der nok andre parametre der har gjort at du oplever det som bedre.
|
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |