|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 12-Juli-2006 kl. 00:58 |
Hejsa Jeg har længe kørt med mit Hauppauge 500MCE kort, men har netop solgt det til min fætter, da han også vil til at rode med MediaCenter eller MediaPortal, alt efter hvad han finder ud af. Da jeg selv har TDC kabel til, så ville jeg gerne benytte mig af det digital signal der ligger i pakken. Ringede til TDC tidligere idag, og de sagde at man KUN kunne modtage deres digital signal via DERES selector kasse. Denne løsning ønsker jeg bestemt ikke, da MediaCenteret derved skal skifte kanal på selector boxen hele tiden (Dømt til at gå galt) Men så faldt jeg over denne hjemmeside http://dvb.perch.dk/DVB.php :) "Det spændende spørgsmål er nu: Findes der også digitale tunerkort, så man kan modtage de digitale kanaler fra TDC kabel-TV på PC'en og på den måde bruge PC'en som både en Selector, digitalt TV og digital videooptager? Svaret er Ja. Det findes der faktisk. " Også var jeg jo tændt ;) Men nu vil jeg så høre om jeg kan få hvad jeg ønsker... 2 x Tunere. Således at MediaCenteret kan optage 2 ting på samme tid, men kan det lade sig gøre med DVB-C ? Eller kan man kun benytte ET SmartCard fra TDC til EN DVB-C dekoder, eller kan man sætte det op således at man kan benytte samme kort til 2 x DVB-C dekoder eller evt et DVB-C kort, men 2 tunere ? :) |
|
![]() |
|
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Jeg er klar over at MCE2005 vist nok kun per standard vil vise DVB-S ELLER DVB-T, men IKKE DVB-C Men inde på siden jeg linkede til kan man også læse "Understøttelsen af DVB-C er endnu begrænset. Som udgangspunkt skal der findes en BDA driver, for at et kort kan bruges i MCE. Officielt understøtter MCE dog kun DVB-T, men nogle DVB producenter hævder at have løsninger, der også kan få deres DVB-C eller DVB-S kort til as virke i MCE. Der findes fx BDA drivere til TechnoTrend Budget serien men (endnu) ikke til TechnoTrend Premium serien, og TechnoTrend har nogle MCE tools til også at få DVB-C og DVB-S kortene til at virke i MCE. " |
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Jeg har ikke hørt om folk der har haft den store succes med DVB-C i MCE. Jeg bruger selv MediaPortal til at se TDC digitalt kabelt TV og der skal meget til før jeg går tilbage til MCE.
Hvis du skal have dobbelt tuner skal du enten finde et DVB-C kort med CI og dobbelt tuner(har aldrig hørt om et). Ellers har du to muligheder, begge kræver 2 DVB-C kort og to CAM's: 1. Bestil to Selector abonnementer til hustanden. Fordel: Let, Ulempe: Dobbelt kort gebyr(200kr/år) + dobbelt op på evt. tilvalgs pakker. 2. Køb en smartwi smartcard splitter (www.smartwi.net), feks. hos www.satport24.de. Fordel: Engangs udgift, kan understøtte mange tunere Ulempe: En rimelig stor engangs udgift (125€). Jeg kører selv med 2xTwinhan Cab CI DVB-C(2031) tunere og en smartwi splitter. Jeg vil ikke sige at det har været problemfrit(dog tror jeg ikke problemerne har noget med smartwi at gøre, eftersom jeg også har haft ballade med bare et kort), men det virker. Jeg har hørt pæne ting om firewire tuneren FloppyDTV og FireDTV som er en del dyrere end Twinhan'sne. Uanset hvad, så pas på når du køber CAMs, prisen varierer vildt. Betal ikke mere end 40-50€ (nogle steder i danmark kan du komme til at betale 1000-1500kr!!). Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:53 |
|
![]() |
|
Epedemic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
ziphnor: Du kører med Twinhan Cab CI og Mediaportal... Jeg vil meget gerne køre media portal, men jeg har det problem at jeg ikke kan se krypterede kanaler... Jeg har dog et 2033 kort, som vist nok er lidt anderledes mht drivere... Har du gjort noget specielt for at få krypterede kanaler til at virke? Og hvad driver kører du med?
|
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Epedemic:
Jeg har set en del posts på mediaportal forumerne omkring 2033 versionen. Det lader til at den er fundementalt anderledes ifht. 2031 ( seperate drivere etc). Jeg har ikke måtte gøre noget særligt for at se betalingskanaler, og kan se alt hvad jeg burde (minus Hallmark plus nogle Highdef kanaler :) Har du prøvet at søge lidt på forum'erne på mediaportal.sourceforge.net? Søg feks. på 2033. Kan du se de krypterede kanaler med Twinhans eget program og/eller feks. MyTheatre (gratis test på www.dvbcore.com )? Har du Digitalt kabeltv til at fungere under MCE 2005(jvf. din sig)? Hvordan har du gjort det? Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:53 |
|
![]() |
|
Epedemic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
ziphnor: Tja, der har jeg nu kigget på deres forums, og kommet frem til at det er noget der bliver fixet "når de finder ud af hvad der er galt" :(
Ja både TwinhanDTV og MyTheatre virker fint med krypterede kanaler... Jeg synes bare Mediaportal virker meget lækrere... Og nej, digitalt kabel kan jeg ikke få til at virke under MCE med mit kort... :/ |
|
![]() |
|
![]() |
MediaPortal *er* meget lækrere :) Det er bare vigtigt at tjekke at det virke i andre programmer, før man henvender sig på mediaportal.sourceforge.net.
Det bedste du kan gøre er nok at tilføje din stemme til de (mange) mennesker der gerne vil have 2033 support, jo flere der er, jo højere prioritet gives det. Jeg tror også at man kan aftale at låne dem sit kort så de på egen hånd kan undersøge problemet. Jeg tror man kan sende det til dem med post, hvorefter de roder med at få det til at virke og sender det så tilbage. Hvis du stadig har returret kan du selvfølgelig købe et 2031 istedet, men jeg har på fornemmelsen at de har lavet 2033 fordi den er bedre :) Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:53 |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
Jeg har testet DVB-C/TDC i MCE med FireDTV. Testen er online her
|
|
![]() |
|
![]() |
Ved du om det kan lade sig gøre at benytte 2 x FiredTV i MCE ? Fordi jeg syntes at 1 tv tuner, er alt for lidt, hvis man ønsker at bruge media centeret til noget seriøst... |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
Ja det skulle man kunne, har Digital Everywhere bekræftet. Er også nævnt i testen nederst. Det kræver dog så, at du har et cam og kort mere for at kunne se/optage de kodede kanaler også på denne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, det havde jeg ikke lige kunnet finde på deres side nemlig... Fuck, hvor jeg hader at man skal bruge 2 kort, blot for at digital TV... Men det er jo typisk TDC, men man kan jo også vende den op.. Hvis man havde kunne få et ekstra kort, så ville jeg jo have kunnet give det til en anden, som derved ville have kunne haft fået det gratis.... Virker den trådløse sender til smartcard, mon også til den FiredTV ? Her tænker jeg på den box, som er nævnt i mit første link, hvor det er beskrevet til opsætning af 2 x DVB-C kort, 2 x Cam og 2 x CLI modul... Redigeret af bigbird - 07-August-2006 kl. 23:26 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har prøvet twinhan 2033, men lukkede af for kodet kanaler.. Der ser ud til at være en helt ny mulighed med hensyn til at kunne se og optage flere kanaler samtidigt. DVBviewer kan vise/optage alle kanaler inden for et MUX (en frekvens) forudsat de er ukodet. Det er her twinhan 2033 skulle have nye muligheder, nemlig multi afkodning inden for et mux. Muligheden er altså begrænset til at kunne virke mellem kanaler iden for et mux. Se yderlig i deres forum...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |