recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kalibrering af Samsung UE46F6500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kalibrering af Samsung UE46F6500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2014
Sted: Åbenrå
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lebeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kalibrering af Samsung UE46F6500
    Sendt: 12-August-2014 kl. 15:23
Hej Venner.
Hvordan skal jeg sætte mit tv op så det køre perfekt og flydende.
jeg syntes lidt det hakker lidt og billedet bliver ikke opdateret helt så hurtigt, så det er gnidret i bunden af billedet.
Håber virkelig i kan hjælpe mig?? Har snakket med samsung flere gange og de siger bare jeg skal opdatere og så er det det, Men det er forsøgt flere gange.

Håber at høre fra jer :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 15:32

Er alt billedforbedring slået fra.? Derefter for at få det optimale ud af billedet kan det anbefales at bruge en af de kallibrerings DVD/BD der er på markedet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lebeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 16:14
Jeg har kun motion plus slået til. Og den står på tydelig. Hvor kan jeg få sådan en dvd fra??
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 16:25

Mon ikke AV Connection stadig har DVE, Laserdisken skulle også have den.

Når du indstiller TVet, så gå ud fra Biograf profil, og Farve temperatur kølig, da det vil dæmpe den rødlige tendens på panelet som Samsung lider af.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lebeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 16:27
Okay. Mange tak. Men der er ingen som har en specifik kogebog til indstilling?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 16:31

Med den DVD/BD vil der fås en indstilling der passer til panelet, da de jo ikke opfører sig ens, så hvad der passer til et er ikke nødvendig vis det samme på et andet.
Til top
Lebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lebeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 16:32
Okay. Mange tak for det.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 17:43
og slå motion plus fra, det får du ikke noget positivt ud af..

har selv et 46" F6500 købt i media markt...

det med "sløret i bunden" det lyder nærmest som et små defekt tv...

Kører uden nogen forbedring og heller ikke motion plex, tv´et kører flydende, og så kører jeg FILM indstillingen, den er ikke perfekt, men det er væsentligt mere "tro" mod virkeligheden end de yngre tv´er .. Delta værdierne er lavere, og acceptable...

mit står som sagt skrapt over hele overfladen, har dog lidt banding issues. men det har jeg accepteret til de 4500kr den kostede i mediamarkt. dengang
Til top
Lebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lebeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 21:19
Jeg siger tak for hjælpen. Nu er det hele slået fra og det har hjulpet så meget.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu