recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream fra NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stream fra NAS
    Sendt: 13-August-2014 kl. 20:58
Jeg er gået hen og blevet lidt træt af min HTPC med xbmc da det ikke virker optimalt. Jeg har bl.a nogle serier som den ikke vil liste, pga forkert fil navne.

Så er ved og droppe det, og vil gerne have en anden løsning.

Har kigget lidt på popcorn hour eller mede8er.

Har læst mest godt om Mede8er, kan i komme med nogle anbefalinger?

mvh
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:07
Ville det ikke være lettere bare at rette filnavnene, fremfor at købe noget andet...

Du kan evt. forsøge dig med et andet mediecenter software på din eksisterende HTPC?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:14
Nej vil hellere have noget der bare fungere, uden og sku gøre noget, for skal sidde og gætte mig til fil navne :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:45
hvad er sandsynligheden for at en anden enhed ville kunne "genkende" det korrekte ud fra de forkerte oplysninger uden at du manuelt skal lave et stykke arbejde? - Mit umiddelbare bud ville være ingen. - Knofedt er det eneste der virker. - der kan eventuelt kigges på at "masseændre" navne fx.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:49
Det lyder jo fint, men tror du selv de andre kan finde ud af dine obskure fil navne?

Hvis du skal være 100 på XBMC skal kunne finde ud af det så har du en hovedmappe fx.

Dexter

I denne mappe laver du så en undermappe der hedder

Dexter Season 1

Filerne i season 1 kalder du så

1x01
1x02
1x03
Osv

Sæson 2 mappen skal så sjovt nok hedde

Dexter Season 2

Og filerne i denne mappe hedde

2x01
2x02
2x03
Osv

Ved denne navngivning virker filerne hver gang til enhver version af XBMC

Men hvis du nu virkelig ikke gider sidde omdøbe dem, så kan du bruge programmet Ember Media Manager dette kan du hente lige HER
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 22:20
Bruger tit selv video og så files i xbmc, den viser alt
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daemon9th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 23:14

Du kan evt. også bruge TheRenamer http://www.therenamer.com/ til at få styr på filnavne.

Ovenstående program kræver selvfølgelig også grundlæggende navngivning af folder+filnavn, som JordanDK fint beskriver.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af johnnyn johnnyn skrev:

Nej vil hellere have noget der bare fungere, uden og sku gøre noget, for skal sidde og gætte mig til fil navne :)

Er det fordi di har hentet filer som eksempelvis hedder "oreopiheprovepouhepov01.mkv" eller "dxt_S01-E01_mobius-rcl.mkv og så vil have boksen til automatisk at kalde dem for Dexter?

Det tvivler jeg på at du kan få nogen som helst boks til at gøre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 21:54
Nej vil egentlig ikke have den til at kalde dem det, vil bare have en liste over filerne ved serier, hvor jeg mere er interesseret en liste med cover og info ved film

mvh
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 08:35

Jeg er gået hen og blevet lidt træt af min HTPC med xbmc da det ikke virker optimalt. Jeg har bl.a nogle serier som den ikke vil liste, pga forkert fil navne.

mvh

Hvadenten du bruger XBMC, Popcorn Hour, mede8er eller Dune mediaplayer, så kræver de alle, at filerne er navngivet korrekt for at kunne vises med cover og beskrivelse.

Redigeret af jespermart - 15-August-2014 kl. 08:36
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 09:37
Der findes ingen synsk medieafspiller, som kan gætte hvilket indhold der er i en given fil og så sortere der ud fra.

Som andre nævner: På med vanten og igang med at omdøbe dine filer. Du skal kun gøre det én gang og så er det gjort for altid. Og så kan du skifte medieafspiller lige så tosset du vil.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 13:24

mvh

Du kan få den "ikke indekserede liste" via xmbc ved at gå under videos->files->din delte mappe.

Men som andre allerede har sagt, så er den kun EN vej frem for at det kommer til at virke optimalt, og det er at navngive dine filer korrekt fra starten. Det hjælper ikke at skifte afspiller.

Der findes masser af tools som nemt omdøber mange filer ad gangen. Jeg bruger selv total commander, som har et fint mass-rename-tool. Det skal gøres en gang, og hvis du følger standarden vil det virke på alle afspillere.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Naming_video_files/TV_shows

Redigeret af tobywan - 16-August-2014 kl. 13:26
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu