recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min sonos virker ikke fra android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min sonos virker ikke fra android

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min sonos virker ikke fra android
    Sendt: 15-August-2014 kl. 22:26
Det har virket før. Men nu kan sonos ikke findes fra hverken mobil eller tablet, begge med android 4.4.4. Bandede godt over de 2.5 t.kr. for sonos. Startede så en bærbar op (PC m. win7), og det kørte. Er Sonos blevet apple-fan (iPhone og iPad) ?
Jeg bruger godt nok stadig bridge forbundet til routeren. Er det forældet ? Ja, jeg fik også et chok dengang, jeg opdagede, at de ikke kørte normal wifi. 500 kr. ofret på alteret der. Skal man fjerne den bridge ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 23:04
Tror ikke sonos kan køre uden bridge endnu, er vist stadig i beta.

Men ellers virker det helt fint med android. Og bridgen fik man gratis med i køb. ( har selv 2 ekstra )
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 00:34
Kører fint med Android 4.4.4 her.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 13:34
Sonos virker fint med Android

Der er altså ikke tale om at Sonos opfører sig som en 14årig teenage pige der er "fan af Apple" og derfor saboterer support af en hel platform sådan natten over :).

Bridgen er ikke en nødvendighed, såfremt 1 af de andre enheder kan kobles på via kabel. Det kommer helt an på hvordan dit setup er om den er nødvendig eller ej. Hvis du har fået et chock (ligefrem?) over det, er det fordi du ikke har undersøgt sagten godt nok.

Svaret er derfor at du godt kan fjerne din bridge hvis du har kabel i en anden enhed. Ellers skal du lade den sidde. Personligt lader jeg min sidde for optimal dækning selvom en af mine enheder allerede har kabel.

Vil den slet ingenting kan du forsøge at nulstille dit sonos og prøve igen, men tag da lige et smut forbi Sonos supporten inden. Der er sikkert andre der har haft samme problem.

Redigeret af tobywan - 16-August-2014 kl. 13:43
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 15:20
Har nu heller ikke nogle problemer med Android, eller Apple for den sags skyld, med at bruge deres mobil/tablet App.

Nu har du slået Wifi til på dit udstyr, og er du sikker på din router virker som den skal? ;0)
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 11:22
Mit fungere også fint, med alle før nævnte enheder =)
MvH Daniel
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 12:17
Vær du glad for at det kører på sonos's eget wifi. ( med bridge )

Har du prøvet at genstarte alle dine enheder ?
Router sonos og hvad du ellers har på netværk
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Vær du glad for at det kører på sonos's eget wifi. ( med bridge )

Har du prøvet at genstarte alle dine enheder ?
Router sonos og hvad du ellers har på netværk

Efter at have afinstalleret og geninstalleret sonos controller på de 2 android enheder (mobil og tablet), prøvede jeg på bærbar at ændre kanal på sonos, fra 1 til 6 og 11. Ingen effekt, derefter retur til kanal 1. Med wifi analyzer til android undersøgte jeg wifi spektrum, hvor jeg bor. Defter flyttede jeg min 2,5 GHz fra kanal 7 til kanal 3. Så virkede pludselig sonos. Mine 2 enheder finder sonos. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor. Men jeg ville bare fortælle, at nu kører det.
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 17:47
Hej,
Det lyder super fedt at du har fået det til at køre. Du er vidst ikke den eneste der har "døjet" med kanaler der skaber problemer. Google kender flere af disse tilfælde :-) 
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu