|
Port forwarding Spotify Connect |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-August-2014 kl. 20:28 |
||||
Jeg har en Netgear Router WNDR 3700, en Bluesound Node og en Ipad og vil gerne prøve Spotify Connect.
Jeg har så tegnet et premium abb. og har også en enkelt gang fået Spotify ud gennem Bluesounden. Nu vil den så ikke det mere. Jeg har så læst at jeg skal åbne Port 4070 på min router og så kommer spørgsmålet. Inde i Port forwarding skal jeg skrive en intern IP-adresse 192.168.1.? det sidste tal er jeg usikker på, skal det være Ipad'ens IP 192.168.1.8, Bluesounds IP 192.168.1.4 eller noget helt tredie? Jeg har prøvet de 2 IP-adresser og genstartet min router, uden at det har virket ![]() Redigeret af Claus P - 23-August-2014 kl. 20:29 |
|||||
![]() |
|||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Port forwarding er noget du bruger hvis du vil kunne komme i kontakt med dit udstyr når du IKKE er hjemme. Såvidt jeg har forstået spotify connect handler det om, at du med din mobilos/tablet kan styre musikken på din bluesound når du ER hjemme. Så som udgangspunkt bør du kunne få tingene til at spille uden brug af port forwarding, hvis ellers både din bluesound og din ipad begge er forbundet til dit wifinet.
Jeg tror det handler om, at du skal give din bluesound et fast ipnummer på dit lokalnet. Uden fast ipnummer får den et nyt ipnummer af din router hver gang den tænder og så kan din ipad app ikke længere finde bluesounden der hvor den ledte sidst. Såvidt jeg kan se af manualen til din router, under advanced, setup, lan setup, så uddeler den adresser fra 192.168.1.2 til 192.168.1.254. Mit forslag er at rette de 192.168.1.2 til 192.168.1.100, så deler din router kun adresser ud fra 192.168.1.100 til 192.168.1.254 Din ipad, bærbare, mobiltelefon osv. kommer så fremover til at få tildelt numre fra 192.168.1.100 og op afhængigt af hvilken enhed der logger på først. Det bør ikke være noget problem med mindre du en dag får mere end 154 enheder i dit hjem.. ![]() Din router har fast nummer 192.168.1.1. Din bluesound sætter du op til fast at have ip nummer 192.168.1.2, subnet maske 255.255.255.0 og default gateway 192.168.1.1. Hvis din bluesound har et felt til at indtaste primær og sekundær dns taster du 8.8.8.8 i den primære og 8.8.4.4 i den sekundære. Nu har din bluesound altid 192.168.1.2 og din ipad app bør altid kunne finde den på den adresse. Mit bud er, at det vil virke. Mit bud er også, at grunden til at du tidligere har fået det til at virke en enkelt gang er, at lige netop den dag havde din bluesound fået det ipnummer af din router som din ipad's app kontaktede den på, dagen efter havde bluesounden fået et andet ipnummer og så virkede det ikke. Med fast ipnummer på bluesounden bør det virker hver gang. Hvis du en dag får trang til at kunne fjernstyre din bluesound derhjemme mens du er på dit arbejde, så kan du lege med den foreslåede port forwarding, men sålænge du laver hele molevitten hjemmefra, så glem det med port forwarding. Lidt generelt om port forwarding til en anden gang: Din router afviser standard al trafik udefra og det skal du være glad for. Se det som en beskyttelse af dit lokalnet. Dog åbner din router midlertidigt op for porte når du selv skaber trafikken, fx. hvis du vil besøge dsb.dk for at checke en togtid, så holder din router styr på, at fordi du selv har skabt kontakt til dsb.dk så er det okay i et kort tidsrum at tillade dsb.dk at sende noget trafik retur til maskinen på dit lokalnet, ellers kunne du jo ikke modtage de data du havde bedt om. Så generelt er der lukket for trafik udefra, med mindre du selv har etableret kontakten først. Undtagelse er, hvis nu du får lyst til at kunne fjernstyre din bluesound udefra, så kan du fortælle din router at hvis der kommer trafik udefra til lige præcis port 4070, så skal routerens port forwarding sende trafikken hen til 192.168.1.2 da det er der din bluesound sidder. Derfor er det bluesoundens ipnummer du skal indtaste i port forwaringen hvis det bliver relevant og derfor er det også vigtigt at din bluesound altid har samme ipnummer så det ikke lige pludselig er din ipad eller din bærbare der får pakkerne til port 4070 i stedet fordi det tilfældigvis var dem der havde bluesoundens ipnummer idag.
|
|||||
![]() |
|||||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
||||
Spotify Connect musikken ligger ikke på Ipad'en. Som jeg har forstået Spotify Connect så bruges Ipad som betjening og så hentes Spotify ind udefra og direkte til Bluesounden. Det er ikke en Apple Airplay eller bluetooth ligende løsning.
Jeg har fast IP på min Bluesound 192.168.1.4 og på min Ipad er adressen 192.168.1.4 og de spiller perfekt sammen med min NAS som også har fast IP. Det med at bruge Port Forwarding har jeg fra Bluesound. ![]() |
|||||
![]() |
|||||
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
||||
Det er ip adressen på din bluedound du skal skrive i din router
|
|||||
![]() |
|||||
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
||||
Der bliver også nævnt en anden port som skal åbnes
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg har prøvet port 4070 og 1935 og sat hak ved min Bluesound Node alligevel vil det ikke connecte.
Det mærkelige er at icon'et kommer frem og blinker i Spotify-app'en. Jeg markerer så ved Node og Spotify forsøger at skabe forbindelse, men ender med at hoppe op til Ipad Air ![]() ![]() |
|||||
![]() |
|||||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
||||
Har du tjekket at din Bluesound er opgraderet til nyeste version, skal mindst være 1.10.0 ifølge FAQ ved Spotify.
|
|||||
![]() |
|||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||||
Det er jeg med på. Men din bluesound sidder på dit lokalnet, så når du beder den afspille noget musik, så kontakter den spotify's servere fra indersiden af din router, dvs. din router hitter selv ud af at tillade at der kommer trafik tilbage fra spotify's server og ind til bluesounden på dit lokalnet. I din router manual kalder de det port triggering. Jeg har også spotify og både min pc klient og min sonos kan fint hitte ud af at spille musik, også uden at jeg har rodet med portforwarding i min router. Min router åbner selv de relevante porte når det er relevant, dvs. når min pc eller min sonos beder om at få noget tilsendt udefra.
Udfra dit skærmprint mener du .4 til din bluesound og .8 til din ipad går jeg ud fra. Smart funktion at din router kan reservere ipnumre til bestemte maskiner, om du gør det som jeg beskrev i mit forrige indlæg eller ved at bruge muligheden med reserverede adresser kan komme ud på et - hovedsagen er, at dit udstyr altid har/får de samme ipnumre.
Den slags ses desværre tit på officielle forums, det er for det meste sådan en helgardering i fald du har en eller anden ældgammel, mystisk router, der ikke selv kan finde ud af at tillade trafik retur når udstyr på dit lokalnet selv har etableret kontakten. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at når du med din spotify app på ipad'en beder din bluesound om at hente og spille et specifikt nummer, så sender din ipad kommandoen ud på internettet til spotify's server, hvorefter spotify's server prøver at skabe kontakten udefra og ind på dit lokalnet til din bluesound. I så fald HAR du brug for den foreslåede port forwarding.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Jep, jeg har nyeste version. IOS App 1.10.0 BluOS 1.10.3, desværre kan jeg næsten sige.
Spotify nævner selv Port Forwarding på deres forum, og specifikt port 4070 og 1935, så et eller andet må der være om det.
Som jeg forstår Spotify Connect, så er det ikke Bluesound som henter musikken, men Spotify Connect som sender signalet udefra til Bluesounden pga beskeden fra Spotify App'en på Ipad'en. Kunne være rart hvis nogle med erfaringer i brug af Spotify Connect kunne melde ind. Der må være nogle som bruger Spotify Connect på deres nye receivere. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |