recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live vil ikke afspille alle iso filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live vil ikke afspille alle iso filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live vil ikke afspille alle iso filer
    Sendt: 26-August-2014 kl. 15:02
Hey,
Har førhen været rigtig glad for wdtv live, men for et halvt år siden crashede min NAS og jeg skulle så rippe mine hjemmevideo-dvd'er med alt fra konfirmationer til ferier etc fra skiver til en ny HDD.

Valget faldt på en standard WD usb-hdd på 3TB som fint klarer opgaven, men nu vil wdtv ikke afspille alle filerne?

Det gælder især nogle hvor der er en menu med 2 'film' i en fil. Der er dog også iso filer med et enkelt menupunkt som den heller ikke vil afspille - der er ikke rigtig nogen logik i det og det irriterer mig.
Den starter afspilningen, men bevæger sig ikke fra sort skærm og står bare på 0:00 sek.
Den skriver ingen fejlmeldinger.

Jeg har rippet dem med hhv DVD shrink og DVD decrypter freeware.

Ved godt mit indlæg måske ikke er helt udførligt nok, men håber alligevel i kan hjælpe mig lidt på rette vej....på forhånd tak.
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:24
Hey Jensen,
Kan du afspille filerne på din pc ?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:25
Ja det kan jeg
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:25
Prøv at genstarte din WD. Når den først går kold på en film vil den ikke afspille resten. En genstart kan faktisk løse nogle af disse problemer.
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:38
Det har jeg prøvet flere gange.....prøver lige igen i aften og tjekker at firmware er opdateret, selvom den plejer nok at give besked når den skal opdateres. Skal lige siges det er en 2. gen wdtv (med lille remote).
Ved ikke om det har noget at sige - burde det jo ikke når det har fungeret før,
Tænker mere om der kan være sket noget med filerne under ripningen af skiverne, selvom det ikke giver mening når de fint kan afspilles på PC
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 19:27
Slet system mappen(den skjulte) på harddisken.
Hvis du har en fil der er fejl på virker resten heller ikke bagefter.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Slet system mappen(den skjulte) på harddisken.
Hvis du har en fil der er fejl på virker resten heller ikke bagefter.

Nogle af filerne vil den jo godt afspille - så ved ikke om det er en god ide?
Kan der ske nogen skade ved at slette system mappen ? Og hvordan finder jeg den hvis den er skjult?

Tak for Jeres svar....er ved at blive vanvittig når skidtet ikke vil virke som jeg vil have det til! :-)
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 21:46
Nu valgte jeg lige preview mode for hurtigere at se hvilke af filerne den ikke vil spille og når jeg er i preview og vælger en af filerne der ikke vil starte skriver den enten "unable to load file" eller "Unable to play the selected file. Please see the user manual for a list of supported file formats."
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 05:27
Få din pc til at vise skjulte filer, så finder du mappen.

Der sker intet ved at slette den mappe, den læser det hele ind forfra.
Den indeholder bla. info til maskinen hvor man sidst har stoppet filmen og hvis der har været en fejl på en bestemt version af dine rips, kommer det på resten af samme rips.

Du har rippet med 2 forskellige programmer, der kan godt være en af dem der har en indstilling som wd tv ikke kan lide.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 08:23
Okay, den har jeg fjernet fra harddisken nu - da jeg skulle køre imorges havde den ikke fundet forbindelse til harddisken endnu - det kan godt tage noget tid - så jeg satser på at kunne teste det i aften om det har hjulpet.

Tak for forslagene sofar
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 11:06
Lige en kort opfølgning.....jeg har testet og testet forskellige indstillinger, prøvet reboots etc.

Jeg er endt med den konklusion, at i og med at filerne fint kan afspilles på PC må det være ved rip at der er gået noget galt. Så jeg må prøve at rippe dem igen evt i et andet program og se om det hjælper.

Tak for inputs !
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4