recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny NAS eller ny mediestreamer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny NAS eller ny mediestreamer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny NAS eller ny mediestreamer?
    Sendt: 14-September-2014 kl. 21:42
Står i en situation hvor jeg ikke er helt tilfreds med mit mediestreaming.

Jeg har en noget ældre NAS, QNAP 219, stående hvor jeg har en bunke film i alle mulige formater.

Dertil skal jeg bruge en "streamer" der æder disse formater. avi, mov, img, iso, mkv.

Jeg har pt en WD TV Live. Mit problem er at billedet ikke ikke "flyder" korrekt. Det er som om billedet hakker når der panoreres.

Jeg synes at have afprøvet en del mediestreamere, men med samme problem.

Nu kan det jo være at det slet ikke er streamerne det er galt med, men måske min NAS i stedet for.
Kan en NAS være for langsom til at afspille billedet flydende? Eller er det WDTV Live der er for "billig" til at afspille det korrekt?

Hvilken mediestreamer skal man have for at få flydende afspilning?
Og hvilken NAS er anbefalelsesværdi?

Har læst lidt om Roku 3, men ved ikke om det er det man skal ha´?
Og hvis man gerne vil have ViaPlay? Det er jo ikke understøttet længere af ældre Panasonic TV.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 22:42
Qnap's nye Nas er med indbygget xbmc og det fungerer rigtig godt
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 10:26
Hvis den chopper med alle afspillere er det formodentlig dårligt rippet, eller netværk det handler om.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 10:32
Har haft en Netgear Duo (cpu.800.Mhz),der var svagere en din Qnap (1,2.Ghz) ,den kunne uden problemer streame blu-ray rips.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 10:41
Prøv lige at smid en af dine film på en USB stick og afspil den derfra i stedet for over dit netværk.

Hvis de ikke virker, tyder det på at det er entel WD TV'en, dennes indstillinger eller rippet der er noget i vejen med.

Hvis det virker, så er det enten dit netværk eller din NAS (tror mest på det første). 
Er WD TV kablet på netværket? hvis ikke, så gør det. Hvis den er, så tjeck sikre dig lige at den faktisk bruger kablet (slå den trådløse del fra i den). 

Hvis det stadigt ikke virker, så må du længere "ned" i kæden og kigge på dit netværk eller din NAS.

Hvordan hentes der data fra NASen? er det som share eller som media-server? hvis det er media server, så prøv lige som share - så er det ikke NASen der skal agere videoserver, men kun servere rå filer - og dette kan den i hvert fald hvis ellers dit netværk køre som det skal.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Står i en situation hvor jeg ikke er helt tilfreds med mit mediestreaming.

Jeg har en noget ældre NAS, QNAP 219, stående hvor jeg har en bunke film i alle mulige formater.

Dertil skal jeg bruge en "streamer" der æder disse formater. avi, mov, img, iso, mkv.

Jeg har pt en WD TV Live. Mit problem er at billedet ikke ikke "flyder" korrekt. Det er som om billedet hakker når der panoreres.

Jeg synes at have afprøvet en del mediestreamere, men med samme problem.

Nu kan det jo være at det slet ikke er streamerne det er galt med, men måske min NAS i stedet for.
Kan en NAS være for langsom til at afspille billedet flydende? Eller er det WDTV Live der er for "billig" til at afspille det korrekt?

Hvilken mediestreamer skal man have for at få flydende afspilning?
Og hvilken NAS er anbefalelsesværdi?

Har læst lidt om Roku 3, men ved ikke om det er det man skal ha´?
Og hvis man gerne vil have ViaPlay? Det er jo ikke understøttet længere af ældre Panasonic TV.

WD TV live kan godt indstilles til selv at vælge den rigtige refresh rate, så billedet holder op med at hakke. Den kan hvis man installerer den seneste opdatering.

For at få gen 2 til det, som er den jeg har, skal man ind i billedindstillingerne og slå "match video frame rate" til.
Til top
Doolylol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2014
Sted: Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doolylol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 11:22
Jeg har aldrig haft problemer med min WD-TV Live - og bruger den sammen med min NAS. Det virker mærkeligt, at WD-TV skulle pille ved billedkvaliteten. 

Det er nok snarere netværk eller rip-kvalitet, som tidligere nævnt.
www.cc-trading.dk - elektronik, reservedele og Hi-Fi.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 14:19
Mit router en en Appe Airport Extreme, med 3 år på bagen. Den kører påklageligt med alle andre opgaver.
Både Nas og WDTV er kablet til routeren.

Må lige få tjekket om WDTV står rigtig i indstillinger.

Kunne også se i går at der var en opdatering til den.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:39
Kan WD TV godt transcode?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:00
nej det kan den ikke.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 20:08
Ved ikke ikke helt om det kan være ripkvaliteten når det er på alle filer. Nogle mere end andre.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 20:14
Sørg for du har seneste firmware, og den står til "auto" under HDMI-indstillinger, så er du sikker på, at signalet bliver sendt ud, så det passer med den måde, dine film er rippet på...
WD TV Live er ihvertfald ikke synderen...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu