|
Router som ekstra access point - ssid/kanaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-September-2014 kl. 23:08 |
Jeg har en ekstra router liggende, som jeg vil sætte op som access point for at udvide range for det trådløse netværk. Så vidt jeg kan se, skal den ekstra router sættes op som bridge (den er koblet på eksisterende lan med kabel), men så løber jeg ind i modstridende forklaringer mht valg af SSID.
Jeg ville umiddelbart mene at den ekstra router skulle have samme SSID som det eksisterende trådløse netværk - helst på en særskilt kanal for at undgå interferens . Jeg møder dog lidt forskellige løsninger, når jeg læser på nettet; der er argumenter for både identisk og forskelligt SSID samt kanalvalg. Den primære router har B/G/N netværk mens ekstra-routeren kun har B/G - udover manglende N-dækning er der vel ikke andre issues her? Hvad er jeres mening om ovenstående? UPDATE/EDIT: Primær router har B/G/N/AC og sekundær router har B/G/N. Redigeret af tipsen - 18-September-2014 kl. 09:11 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1078149#1078149
Mvh BS |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Nu med link der virker.
Redigeret af Mufti - 18-September-2014 kl. 08:07 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Rigtigt informativt indlæg der linkes til - takker. De enheder der er på B, G eller N-netværk vil vel vælge det "stærkeste" accesspoint, men hvad vil der ske med AC-enheder som kommer langt væk fra den primære router / det primære access point - vil der automatisk kunne skiftes ned til N-netværk, hvis den forbindelse er bedre, afhænger det af klienten eller måske noget helt tredje?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Ja, AC klienter kan jo også køre B/G/N, så de skifter til det kraftigeste. Forøvrigt en god måde at teste AC på, som jo bør have bedre dækning og hastighed.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Den kan godt være at nogle har valgt at benytte ord i en anden sammenhæng i opsætningen.
Men normalt er bridge mode til at få de enheder med kabel koblet på et trådløst netværk. Du skal benytte en accesspunkt opsætning |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |