|
Surround med Stofa? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jacobtc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Sted: Sønderjylland Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2014 kl. 12:38 |
|
Hej, bor i en lejlighed i Aalborg hvor tv og internet kører over den fælles antenneforening AN-TV. Har en Denon 1911 og et Sony KDL-46EX721, og lige
nu kører jeg bare et antennekabel fra væggen ind i fjernsynet og derfra får jeg lyd ned til receiveren gennem ARC. Dog har jeg aldrig nogensinde været vidne til at receiveren skifter til andet end stereo, når vi ser fjernsyn, hvordan kan det være? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kunne jo være at TVet ikke er stillet til DD, men kun PCM. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
jacobtc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Sted: Sønderjylland Status: Offline Point: 16 |
|
Det står på Auto, kan ikke vælge andet en Auto og PCM
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Jo, men de kanaler der kommer til fjernsynet, er det kodet i 5.1 surround eller bare pro logic?
Klaus |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvilken lydtype modtager TVet.? Står der Stereo eller DD.? |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Jamen det meste er jo nok bare stereo, men der er jo visse film som kommer i 5.1, men har aldrig oplevet at min receiver skifter over.
|
||
![]() |
||
|
Hvordan finder jeg ud af det?
|
||
![]() |
||
|
Sikkert som på andre TVer ved at trykke på Info knappen. Så skulle det kunne ses om udsendelsen er SD, HD og hvilket lydformat der modtages. |
||
|
||
![]() |
||
|
Det står Dansk Dolby Digital, men receiveren står stadig på MCH Stereo...
|
||
![]() |
||
|
Så prøver du på Reciveren, at trykke på den knap hvormed der vælges lydtype, og se om der ikke kommer en indikation frem med DD lyd. |
||
|
||
![]() |
||
|
Jo, kan se at jeg godt kan skifte over til flere forskellige DD formater, sammen med PLX osv, men hvorfor gør receiveren det ikke selv? Vil være lidt irreteret over at skulle skifte det manuelt selv...
|
||
![]() |
||
|
Det skal du heller ikke, du skal bare stille den til det foretrukne format på de enkelte Inputs, så kører det af sig selv. Det er i hvert fald det som min Reciver gør, modtages der f.eks ikke DD, fra TVet, så vises der Stereo. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |