recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV live har kun én hdmi indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV live har kun én hdmi indgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV live har kun én hdmi indgang
    Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 17:50
Da jeg både bruger min WDTV live boks til at afspille film på mit lærred og serier på mit tv skal jeg konstant skifte HDMI kablet i boksen, da WDTV live kun har en HDMI indgang. Jeg tænker derfor på, om man kan få et stik af en art som gør det muligt at tilkoble både mit tv og projektor på samme tid til min WDTV live? Jeg tænker ikke at billedet skal vises på samme tid på lærred og tv, det er kun den ene af skærmene der skal være aktiv af gangen. Håber mit spørgsmål er forståeligt. 

Edit: Efter jeg oprettede tråden har jeg selvfølgelig fundet frem til det nok er en HDMI switch jeg skal bruge som. Men er der nogen forskel på fx disse to?

http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/standard-hdmi-switch-2-vejs.html Der står denne er uden elektronik, er det en fordel i forhold til den ovenover?

Redigeret af onoffon - 06-Oktober-2014 kl. 18:08
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af onoffon onoffon skrev:

Da jeg både bruger min WDTV live boks til at afspille film på mit lærred og serier på mit tv skal jeg konstant skifte HDMI kablet i boksen, da WDTV live kun har en HDMI indgang. Jeg tænker derfor på, om man kan få et stik af en art som gør det muligt at tilkoble både mit tv og projektor på samme tid til min WDTV live? Jeg tænker ikke at billedet skal vises på samme tid på lærred og tv, det er kun den ene af skærmene der skal være aktiv af gangen. Håber mit spørgsmål er forståeligt. 
Den har ingen HDMI indgang, men en udgang Wink

Du kan f.eks. bruge denne HDMI splitter:

Mvh. JørgenT
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:14
Hej Jørgen,

Tak for linket. Men det du linker til er en HDMI splitter. Det jeg selv fandt frem til (se min edit ovenover) er en HDMI switch. Har læst om de to og har svært ved at se forskellen. Er det kun HDMI splitteren der vil virke for mit vedkommende, når jeg vil tilkoble tv og projektor til min WDTV live på samme tid? Igen, jeg skal ikke have et billede på projektor og tv samtidig, det er blot så jeg er fri for at skifte HDMI kablet i min WD boks hver gang jeg skal bruge tv fremfor projektor eller omvendt Smile
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:21
Jørgen: Jeg tror jeg forstår. Jeg skal bruge 1 input og 2 outputs, hvilket en splitter har, da jeg vil tilkoble to skærme til min wdtv boks. Bare lige for at være sikker, så vil jeg med en splitter være i stand til at starte min wdtv boks og mit tv og bruge disse to sammen. Derefter kan jeg slukke mit tv og starte min projektor og så bruge wdtv boksen med projektoren? Og det går ikke ud over kvaliteten på billedet eller DTS lyden at jeg kører igennem sådan en splitter?

Redigeret af onoffon - 06-Oktober-2014 kl. 18:23
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:39

Bare lige for at være sikker, så vil jeg med en splitter være i stand til at starte min wdtv boks og mit tv og bruge disse to sammen. Derefter kan jeg slukke mit tv og starte min projektor og så bruge wdtv boksen med projektoren?
Hvis både TV og projektor er tændt samtidig, skal de køre med samme opløsning, da det er en "kopi" af signal der bliver sendt til apparat nr. 2 efter HDCP og opløsnings handshake med apparat 1 er udført.

Sådan er der i hvert fald på den lidt billigere kineser model som jeg har (som ligner meget).
Hvis det kun er det ene apparat der er tændt, forhandles handshake med dette apparat, dvs. så kan der køres anden opløsning som måske kun det ene apparat understøtter.

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:53

Edit: Efter jeg oprettede tråden har jeg selvfølgelig fundet frem til det nok er en HDMI switch jeg skal bruge som. Men er der nogen forskel på fx disse to?

http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/standard-hdmi-switch-2-vejs.html Der står denne er uden elektronik, er det en fordel i forhold til den ovenover?
Den første (link fixet) kan du ikke anvende, den er med elektronisk switch, med envejs signalretning.
Dvs. fra 3 input/kilder til 1 output/TV.

Den anden er mekanisk switch, som kan virke i begge retninger.
Så kunne egentlig godt anvendes til formål, men har prøvet en af disse. Signal kvalitet er meget dårlig pga. uskærmede switche. 
Så kan ikke anbefales hvis det er til længere kabelstræk.

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19748
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 23:20
En WD TV live koster ~650 kroner.

Køb en mere......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En WD TV live koster ~650 kroner.

Køb en mere......

Klaus

Ikke noget specielt godt råd..

Hvis han f.eks. har sine film på en ekstern HDD, skal han til at skifte den mellem de 2 WD TV Live..., og så er vi lige vidt..

Når han betjener den ene WD TV Live med fjernbetjeningen, vil den anden også reagere...

Allerbedst ville være en AV receiver med 2 HDMI udgange, men en simpel switch kan også klare opgaven.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 18:04
Jeg fandt frem til denne, som jeg bestilte fra den tyske amazon til en pris på 200 kr inkl levering

Jeg tænker at sætte den i min denon receiver, som kun har en output port og så bare plotte playstation, bluray afspiller og wd tv i indgangene til denon receiveren. Håber det virker efter hensigten. Tak for svarene iøvrigt. 

Redigeret af onoffon - 07-Oktober-2014 kl. 18:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu