recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP-adresse på Seas-nve fiber ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP-adresse på Seas-nve fiber ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP-adresse på Seas-nve fiber ?
    Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 07:41
Hejsa

Jeg får snart fiber fra Seas-nve, og jeg har en router fra firmaet som kræver en offentlig ip-adresse..

jeg synes ikke jeg kan finde noget på seas-nve's hjemmeside om hvilken ip-addresse,
man får tildelt, hvis man ikke abbonnere på 'fast ip-adresse'.

Nogen her i forum, der kan hjælpe med en så enkelt oplysning ?

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 07:49
Det er desværre mere og mere almindeligt at udbydeene laver dobbelt NAT og dermed giver dig en privat IP :-( hvis man ringer til supporten skal man virkeligt gå dem på klingen for at få at vide om det er en offentlig eller privat IP. For at få en offentlig IP skal der ofte abonneres på fast IP.

Mvh BS
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 09:50
Som udgangspunkt giver Waoo/dit_forsynings_selskabsig en offentlig IPv4 adresse.
IPv6 understøttes desværre ikke på "privat abonnementer".

Hvis du vil være sikker kan du bestille en fast IP-adresse.
Koster vist 10 kroner om måneden, men de kan være givet godt ud.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Hejsa

Jeg får snart fiber fra Seas-nve, og jeg har en router fra firmaet som kræver en offentlig ip-adresse..

jeg synes ikke jeg kan finde noget på seas-nve's hjemmeside om hvilken ip-addresse,
man får tildelt, hvis man ikke abbonnere på 'fast ip-adresse'.

Nogen her i forum, der kan hjælpe med en så enkelt oplysning ?

Jeg har fast (offentlig) ip på min Seas-nve fiber (og Waoo som udbyder). Det kunne jeg bestille, dengang jeg skulle vælge hvilken pakke jeg ville have).

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 17:59
Takker for svarene, som jeg kan se prislisten, så koster det 39 kr./md
for at få fast IP-adresse.
Så må nok bare betale
Stig

Blot min ringe mening !
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu