recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology ds 211j mister forbindelsen, alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

synology ds 211j mister forbindelsen, alternativ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bo Jacobsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: synology ds 211j mister forbindelsen, alternativ?
    Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 14:01
Hej med jer
Jeg skiftede min 1 disk netgear ud med en to disk synology for et halvt års tid siden, for at sikre mig mod datatab.
I denne weekend er synology'en så begyndt at smide forbindelsen, så jeg kan slet ikke streame fra den, så er det jo fedt at der er spejling mellem diskene...
JEg kører med mapperne på NAS'en oprettet som netværksdrev i Windoes på mine medie enheder, og det har virket uden problemer indtil denne weekend.
JEg har kikket rundt, og der er mange som oplever tilsvarende fejl, men ikke rigigt nogen der har den direkte løsning.
JEg har ikke tålmodighed til at fejlsøge på lortet, og vil derfor kikke på noget andet, men skal det være en NAS, eller en lille dedikeret hjemme server.
Jeg streamer i dag primært til en ASUS EEE maskine som hænger bagpå tv'et, den har hængt der i snart fire år, så den er nok også ved at være træt.
Diskene i Synolgyen er 2 4TB WD red riske, dem regner jeg med at jeg kan smide over i den nye løsning, altså er NUC ude af billedet.
HP proliant microserver kunne være interresant, fordi så kan jeg få gang i mit TV kort også, strømforbruget kan jeg læse mig til ligger i omegnen af 40-60w, og med taget fuld af solceller er det jo ingen problem.

Andre alternativer?
Er der nogen som har haft held til at løse synology problemet? (det er jo den billige løsning)
De NAS med HDMI ud, jeg kan se at ASUS leveres med XBMC indstalleret, men er den til at opdatere, eller er det en ældre version man kommer til at trækkes med?

På forhånd tak
mvh
Bo
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 14:24
Kører du kablet eller trådløst til din EEE fra Synology.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 16:54
Den er kablet.
HAr prøvet at sætte nas'en på den switch som er tættere på EEE maskinen, det gjorde ingen forskel..

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 17:55
Hvad bruger du til at streame med, XBMC Windows Media Player VLC??

Hvis du bare opretter mapperne på din Synology som delte mapper,
og opretter en bruger og connecter vha SMB protokollen (Windows Netværks protokollen), så skulle der ikke være nogen problemer den vej ad.
Det har jeg gjort nu i over 4 år, både med Xbox 1.0 og min Boxee Box.

Jeg opretter Genvejen/Mappen i Xbmc, og bruger SMB (Windows Netværks protokollen), og angiver brugernavn og password.
//Guldhammer
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 20:25
jeg har oprettet drevene i Windows, på mine maskiner (X:\video,Y:\foto,Z:\musik)
JEg streamer til XBMC på EEE maskinen, og så tilgår jeg drevene via stifinder på de andre maskiner.

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 16:43
Går den i stå under streaming eller er det fordi den slet ikke vil oprette forbindelse inde fra xbmc?

Hvis du går i denne computer og kigger på dine share mapper er der garanteret et rødt kryds som først forsvinder når du klikker på mappen/drevet.

Prøv derefter starte xbmc op og det burde nu virke.

Vend tilbage hvis det er korrekt?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 18:00
og det er NAS der smider netværket og ikke EEE maskinen? - mit umiddelbare bud var at det var bundkortet i EEE'en der var ved at lakke mod enden. Det er en typisk ting når netværk begynder at opføre sig besynderligt. Hvis det er synology'en så skal man nok overveje om den skal til rep.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 18:51
Den vil slet ikke finde drevene, efter man har prøvet et par gange, dukker de af og til op, eller også melder den fejl, "enhedsnavn allerede i brug" eller lign.
Det er samme fejl fra ASUS EEE, en Medion bærbar (trådløs) og en stationær, så jeg tror det er NAS'en som har fået hakker.
Jeg prøvede i aftes at tilgå den som DNLA, det lykkedes, men det virker dog som billedkvaliteten faldt lidt, men er det ikke også transcodet i Nas'en?

JEg vil i aften pusle lidt med NFS, det brugte jeg også på Netgear maskinen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 19:09
Nå, jeg skiftede fra fast IP til DHCP, oprettede en hjemmegruppe,og loggede på NAS via SMB.
Siden da har der ikke været problemer.
Der har i den sidste uge også været færre brugere, ved ikke om det kan gøre nogen forskel..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu