recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste blu-ray stream løsning pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste blu-ray stream løsning pt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste blu-ray stream løsning pt?
    Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 03:12
Jeg har haft Dune HD D1 boksen i et par år nu. Den fungerer som afspiller hardware/software af alle mine SD og HD film, dvd og bluray og rips etc. Det er fint nok. Den klarer ALT undtagen flash videoer hvilket er til at overskue.
Men så bliver jeg lidt nysgerrig, fordi man vil jo altid gerne kigge på bedre løsninger indenfor alt.
Så tænker jeg at det bedste kvalitetsmæssige billede man kan opnå pt er DCI(kender ikke så meget præcis til de tekniske data men det er vist med langt flere farver og bedre lyd og bedre opløsning osv end de Blu-Rays vi har ved max 50mbit på hjemmebluray, og 500mbit i bioen ved max load.
Okay så er det jeg tænker på hvad den bedste løsning kvalitetsmæssigt er pt ift hjemmebio i privaten.
Software og hardwaremæssigt hvis man er på et budget.
Er det en seperat box, er det feks Kalidescape(som vist nok kun virker med fysiske disc), er det Dune eller Popcorn, en specialbygget HTPC? I biografen har de jo teknisk set en pc svjv der er specialbygget software og hardwaremæssigt til DCI.
Og alle små streambokse osv er vel også en form for mini-pc eller mini-box der kører hvad ved jeg Linux?

Nå men hvad er der af løsninger hvis min DuneHd skal overgås ift fleksibilitet og output? Dune HD Base 3D der kan afvikle 3D? Kan man bygge en HTPC der kan matche eller overgå Dune eller Popcorn samlet set? Jeg synes virkeligt at Dune har et godt videooutput, ingen lag eller hak eller fejl i billedet eller lyd.
Hvis i skulle bygge en virkelig fed disk-løs løsning til jeres hjemmebio, hvad kigger i andre så på af hard og softwareløsninger? En lille streambox til 1500-2500 kr kan vel ikke for den helt seriøse hjemmebio-entusiast være en god nok løsning. Så er der blu-ray afspillere, men de er jo diskbaserede, og så ryger en stor del af fleksibiliteten ved at have en NAS der streamer feks.
Dem der bygger de helt store hjemmebioer til flere millioner, har set en del på http://www.avsforum.com/ og der har været de aller sygeste hjemmebio-løsninger med gigantiske buede lærreder, DCI-projektorer, lyd til millioner osv.

Kunne godt tænke mig at se en liste fra 1-10 over soft og hardwareløsninger, hvad der pt er muligt og hvad det koster. Går ud fra at en DCI server der kan outputte 3D 4K(hvis man kan få 4K i 3D) 48fps feks Hobitten er toppen af poppen pt ift afspillere.
Med en DOREMI IMB. Kom gerne med hvilke løsninger der findes pt, også meget gerne nede i budgetsegmentet i 2-10.000 kr klassen.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:55
Bumper lige for retfærdigt svar Cry
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu