recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 55 UHD til under 5k... (Thompson) (sat 10k ned)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

55 UHD til under 5k... (Thompson) (sat 10k ned)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 55 UHD til under 5k... (Thompson) (sat 10k ned)
    Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:27
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55UZ8766/thomson-55-3d-smart-tv-fri-fragt-55uz8766#tab-specs

Er det godt? Det er 10.000 i besparelse :?
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:30
Jeg havde før fokus på Samsungs billige UHD.

Men jeg irriterer mig over at jeg ikke rigtig kan finde anmeldelser af Thompson tv´et, og at det står som værende ikke godkendt til Stofa. Skal man så have en ekstra box ved siden af for at få sin lille kanalpakke?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:39
Jeg kan ikke se iflg. specifikationerne, at TV´et understøtter HEVC. Og gør det ikke det, så kan du stort set ikke se 4K. Så undersøg det problem omkring HEVC, og understøtter det ikke HEVC, så hold fingrene langt vækSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:10
Hvis TV'et bare skal bruges som fremviser er det vel fint nok. Men det ser ud som om det kun understøtter Netflix FullHD og ikke 4K. Det må være et tegn på manglende HEVC :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Hvis TV'et bare skal bruges som fremviser er det vel fint nok. Men det ser ud som om det kun understøtter Netflix FullHD og ikke 4K. Det må være et tegn på manglende HEVC :)

Jo men, spørgsmålet er jo også hvor god scaleren er i TV´et for at vise Full HD i opscaleret 4K kvalitet - det er ikke helt ligegyldigtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:31
ifølge her, så har det HDMI 2.0 og HEVC

http://www.av-concept.dk/shop/thomson-4k-smart-1424p.html

Men er underligt hvis det er rigtigt at det ikke står i databladet

Og her står der er HDMI 2.0 også

http://www.lcd-compare.com/televiseur-THO55UZ8766-THOMSON-55UZ8766.htm

Redigeret af binne - 31-Oktober-2014 kl. 14:34
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:40
Hos Thomson selv står der også HDMI 2.0

http://www.thomsonstb.net/dk/products/tv-z8-series-dvb-c-s2-t2/55uz8766
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:47
Nå har lige ringet til Thomason

De nye har HDMI 2.0. Dem elgiganten sælger er en del af en gammel produktion, som har HDMI 1.4 og uden HEVC. Så 4 K op til 30HZ, men ikke 60Hz
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 15:03
3 HDMI-indgange lyder ikke af meget men hvad jeg mest bed mærke i var, at det iflg. Elgigantens side ikke har en PVR-funktion via USB. Det lyder lidt skrabet i betragtning af at selv de billigste TV-apparater og eksterne digitaltunere har en sådan funktion nutildags.
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 09:16
Kan man få en tuner/boks der tilføjer HDMI 2.0 og HEVC? Og ved I hvordan Elgigantens returret er? Kan jeg aflevere det tilbage i et af deres varehuse hvis jeg bestiller et og prøver det nogle dage for at tjekke billedkvalitet osv? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Kan man få en tuner/boks der tilføjer HDMI 2.0 og HEVC? Og ved I hvordan Elgigantens returret er? Kan jeg aflevere det tilbage i et af deres varehuse hvis jeg bestiller et og prøver det nogle dage for at tjekke billedkvalitet osv? 

Du kan godt tilføje HEVC med en boks, men ikke HDMI 2.0. Det er jo den forbindelse som skal forbinde boksen til tv'et. Et Ultra HD-tv uden HDMI 2.0 synes jeg ikke er en god idé. Smid de ekstra tusind og få HDMI 2.0 med.
Til top
rimini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2010
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rimini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 16:19
Hej, jeg har netop fået TVet ind af døren og kan bekræfte (at det jeg ihvertfald har fået) både har HDMI 2.0 og kører Netflix 4K.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu