recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp, hvad ville i vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp, hvad ville i vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp, hvad ville i vælge?
    Sendt: 21-Juli-2006 kl. 14:24

PHILIPS 42PF3321

THOMSON 42PB040B5

Er lidt lun på philips'en men synes godt nok det er en jungel.. Var nede og se det i el-giganten, Er ikke så meget til at købe over internettet.

max 11.000kr

Er det noget med plasma bliver dårligere og dårligere jo ældre det bliver?

Kan sgu også være det bare bliver, Samsung 32” LCD TV LE-32M51B

Det er pænt design

Redigeret af KingdoM - 21-Juli-2006 kl. 15:00
Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 18:16

Nå har sgu valgt at købe toshiba'en der er i fælles køb.. Var lige et smut tur forbi El-giganten og det så jo ganske fornuftigt ud! Koster 16.000kr så der er en del at sparer må man sige.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af KingdoM KingdoM skrev:

Nå har sgu valgt at købe toshiba'en der er i fælles køb.. Var lige et smut tur forbi El-giganten og det så jo ganske fornuftigt ud! Koster 16.000kr så der er en del at sparer må man sige.

Hehe kan godt li' du går fra 42 tommer til 32... Men jeg tror du får langt mere fjernsyn ud af Tosh'en fremfor samsung M51...

Men nu mangler jeg jo også at få mit, så lad os snakkes ved om 3-4 dage, så kan det være vi er blevet klogere allesammen

Mvh.

Casper
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 18:28

For the record: Dét gør enhver anden teknologi end en DLP front-projektor (her bliver billedet ringere efterhånden som lampen bliver slidt, hvorefter billedet er som nyt når lampen skiftes).

Der er så forskel på hvor hurtigt det sker, men da det sker på forskellig måde, så er det nærmest umuligt at svare på hvilken teknologi man bør vælge af hensyn til holdbarhed. DLP er reelt den eneste teknologi der skiller sig markant ud, med alle andre bør man forvente at billedet 5 eller 10 år efter købet ikke er som nyt. Det gælder iøvrigt i endnu højere grad på billedrør, end på plasma/LCD, bare for at have et sammenligningsgrundlag...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 18:44
En ringe trøst er så, at man næppe udskifter tv-apparatet, fordi det er slidt, men fordi der er kommet noget nyere og smartere. Og billigere...
Til top
Moselund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

For the record: Dét gør enhver anden teknologi end en DLP front-projektor (her bliver billedet ringere efterhånden som lampen bliver slidt, hvorefter billedet er som nyt når lampen skiftes).

Der er så forskel på hvor hurtigt det sker, men da det sker på forskellig måde, så er det nærmest umuligt at svare på hvilken teknologi man bør vælge af hensyn til holdbarhed. DLP er reelt den eneste teknologi der skiller sig markant ud, med alle andre bør man forvente at billedet 5 eller 10 år efter købet ikke er som nyt. Det gælder iøvrigt i endnu højere grad på billedrør, end på plasma/LCD, bare for at have et sammenligningsgrundlag...

Har lige et spørgsmål, som jeg håber det er okay jeg stiller under denne tråd..

Jeg har et par kammerater om siger, at man som tommelfingerregel kan sige, at hvis man køber et tv over 37", så viser et plasma tv ofte det bedste billed i forhold et LCD tv. Nu ved jeg godt, at dette udsagn selvfølgelig også afhænger af tv'et kvalitet mm. Men har mine kammerater ret, eller skal jeg fortælle dem, at de er helt galt på den?  

Redigeret af Moselund - 22-Juli-2006 kl. 11:53
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 13:35

Til Moselund,

Jeg tror valget af plasma kontra LCD er et meget personligt valg. Nogle er fast og skåsikkert til det ene eller det andet format. Selv brugte jeg mange måneder på at kigge på fladskærme, og valget mellem LCD og plasma. Faktisk startede jeg ud med at prioritere LCD højest (Sony KLV 40), måske vejledt/vildledt lidt af nogle ellers dygtige teknikere på mit job. Jeg fik endda en forhandler til at opstille begge typer, køre de samme tv-programmer og film, så jeg igennem længere tid kunne sammenligne direkte. For min del endte det med et 42´ plasma. Dels fordi jeg mener at billedet er mere roligt, men også fordi, at mine øjne slapper bedre af med et plasma.

Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Hehe kan godt li' du går fra 42 tommer til 32... Men jeg tror du får langt mere fjernsyn ud af Tosh'en fremfor samsung M51...

Men nu mangler jeg jo også at få mit, så lad os snakkes ved om 3-4 dage, så kan det være vi er blevet klogere allesammen

Hehe.. Bliver ikke et 42" har ca. 3meter fra sofa til tv.. Så det bliver forvoldsomt med et 42" tror også billede kvaliteten bliver dårligere når man sidder så tæt på

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu