recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 530 - Forstyrrelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 530 - Forstyrrelser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Germo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 530 - Forstyrrelser
    Sendt: 22-Juli-2006 kl. 00:05
Efter at have været læser i lang tid, er det nu min tur til at stille et spørgsmål - og på den måde komme ud af anonymiteten:
 
Når jeg ser dvd eller optager på min afspiller kommer der et slør af en anden kanal oveni billedet. 
Jeg har købt sådan et dyrt guld scartstick - men det har desværre ikke hjulpet - og det er ganske irriterende at kunne se undertekster fra en tv kanal når man ser dvd.
Kan man gøre ved dette? Umiddelbart har jeg tilsluttet afspilleren rigtigt og har indstillet den korrekt, og jeg er sikker på at der er nogen her i forummet som kender til dette problem - så min lid er til jer
 
Det er et almindetligt Philips 32" tv - ikke fladskærm.
 
Håber jeg kan finde hjælp hos jer.


Redigeret af Germo - 22-Juli-2006 kl. 00:06
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 00:18

Hej Germo og velkommen hid.

Det ER kablet, den er gal med. Guld giver mindre risiko for korrosion på kontaktfladerne, så guld bevarer bedre elektrisk kontakt længere.

Men dit problem skyldes overhør mellem nogle af de mange ledere i kablet - 21 stk. Løsningen er ikke at bruge en formue, men at købe et kabel med individuelt skærmede ledere. Og det behøver ikke at være med guld eller 99,99999% rent kobber e.l. Det er vigtigere, at det er tykt og godt skærmet. Det, du ser en antydning af undertekster fra, er fra TV'ets indb. tuner.

Se evt. også http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12367 og følg evt. links i den og links i det, du så ser o.s.v.

Det er m.a.o. et kendt problem, der relativt let kan løses.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Germo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 16:16
Ahhhhhhh.
Det lykkedes uden de helt store problemer.
 
Godt nok skal det siges, at min lokale Fona - i Valby - ikke fattede en brie af hvad jeg spurgte efter (men det gør de så aldrig), og jeg kunne heller ikke få et bedre stik i Elmutanten. Sidstnævnte foreslog - meget overraskende - at jeg skulle købe et nut et til kr. 699,- som var guldbelagt, og selvom jeg fortalte at det ikke var løsningen da jeg i forvejen havde sådan et, var de insisterende og hovedrystende overfor mig.
Sidste stop var i Computercity på Roskildevej, hvor jeg fortalte problevet til en sød pige, der smilende sagde at det problem kendte hun godt, og at jeg skulle købe dette stik til kr. 99,-
Det blev sat i, og nu er det en fest at se dvd igen.
 
Mange tak fo hjælpen.
 
 
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 17:03

Velbekomme.

699,- er godtnok pebret, når nu det til 99,- løser problemet.

I Føtex i dag stod jeg forresten i kø ved en kasse og lige bag en pige, der købte en komplet Philips mini-anlæg til...gæt selv...yes, 699 kr.! (Bare for lige at sætte det hele lidt i perspektiv og sådan lidt apropos.)

Nå, vi må vist have nogle flere søde piger til at sælge os det, der fungerer bedst!

Eller også blot konstatere, at produkt-kendskabet i de to butikker, du nævner først, ikke er helt i top. For det ville virkelig undre mig, om ikke også de lå inde med godt, individuelt skærmet SCART-kabel eller let kunne skaffe det hjem.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu