|
Købes + Spørgsmål til køb af første brugte tablet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Cybersp@ce ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-November-2014 kl. 17:03 |
|
Jeg leder efter min første tablet og vil i første omgang bruge den Har ikke økonomi til at købe en ny dyr model og de helt billige er penge ud af vinduet. Derfor vil jeg gerne købe en ældre brugt mærekvare-udgave af Sony eller Samsung, Helst en 10,1", ellers bliver det nok for lille med at vise billeder og videoklip
+ gerne med et SD-slot eller/og en form for usb-stik. Dertil lige nogle spørgsmål =
- Selvom tabletten er gammel og for længst er stoppet med opdateringer, - Hvor lang er batteritiden generelt på en tablet? - Regner ikke med at man kan skifte batteriet på en tablet + er for dyrt? - Er der andre ting man skal være opmærksom på ved køb af en ældre tablet? Pris omkring ca. 300 kr.(+), Så hvis der er nogen der har en brugbar tablet til billige penge - så giv gerne besked. ~ Redigeret af Cybersp@ce - 16-November-2014 kl. 21:41 |
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Alle understøttede Apps opdateres jo løbende. Skal der vises egne billeder/Video uden Wi-Fi at hente fra, skal de enten ligge på enheden, eller vises fra en tilsluttet USB Stick, det kræver en sådan tilslutning på den. Batteritid kommer an på enheden og hvor længe den er tændt. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Cybersp@ce ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
|
Ja, det vil være fint med et slot til SD-kort eller/og en form for usb-stik.
Nu tænker jeg at en f.eks. 2-3 år gammel Samsung 10,1" der i sin tid kostede 1.500 kr.,
den har vel android 3.1, eller lignende fra dengang.
Da de ikke opdateres mere end i et års tid frem, så er der apps der kræver version 4.x,
så kan man jo ikke sætte den på da styresystemmet så er forældet.
Men nu er apps ikke første prioriteten, men mere billeder og evt. at kunne surfe lidt på den.
Mange skifter jo deres ting ud pga. den lige mangler de nyeste faciliteter,
så kan jeg jo fint bruge en gammel tablet til mit formål.
Dermed også få afprøvet om det er noget jeg/vi kan bruge
og så bliver den også igen brugt istedetfor at ligge i en skuffe eller at lande på lossepladsen.
~
|
||
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
![]() |
||
|
Glemte lige at skrive at det helst skal være en 10,1",
ellers bliver det nok for lille med at vise billeder og videoklip.
Opdaterer også teksten med at den gerne må have et SD-slot eller/og en form for usb-stik.
~
|
||
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40639 |
|
Tror ikke der er nogen Tablets der ikke har micro SD, det har selv min, og den er 3-4 år gammel, den har også USB, det er ikke alle der har det. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4284 |
|
Hvis du køber en gamme, så overvej at roote den og installer en nyere version af android på den. Det er det værd, og så slipper du for bøvlet med eventuelle apps der ikke vil virke
|
||
![]() |
||
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 301 |
|
Den første 10.1 kostede 2-3 gange det beløb (*1) , jeg huske ikke helt hvad jeg gav for min. Den kører stadig upåklageligt hver dag og jeg tror du skal være endog meget heldig hvis du finder nogen der vil af med den inden for dit budget. Prøv eBay eller Amazon hvis du skal være heldig at finde noget i nærheden af den pris, eller en anden model / mærke |
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|
Hvis det har interesse, så har jeg en ipad 3 med retina skærm (the ipad) den kan du få for 1000kr. Virker perfekt, og er 99% i orden... En lille ridse oppe i højre hjørne af skærmen, men ellers intet så vidt jeg husker.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Tror det er den mest fair pris jeg endnu har set for en iPad :)
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5371 |
|
Tja, min iPad 4 har ikke, men de Android baserede har. Til Æble dimserne findes der adaptor til SD/USB hukommelse, pris så vidt jeg husker små 300,- kr? Hvis det er til brug på wifi er det ikke nødvendigt. Men ellers er der er jo den indbyggede hukommelse. Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
|
Mit udgangspunkt er - for ca. lidt over 2 år - måske 2 1/2 år siden. Der købte en kammerat
en Samsung Galaxy Tab 2 10.1" til sin søn for 1.500 kr. i Elgiganten i fødselsdagsgave,
som de stadigt bruger.
- Hvilken pris ville du selv give for en tilsvarende tablet med den startpris, alder og evt. dagligt brug?
Man kan også i dag købe en nyere Samsung 10.1" Tablets til 1.500 kr..
Redigeret af Cybersp@ce - 17-November-2014 kl. 23:07 |
||
||
![]() |
||
|
Det ser nemlig ud til at de lidt ældre mærkevare tablets som f.eks. Samsung,
er skruet rimeligt godt sammen.
Så at selvom de ikke kan det nyeste stadigt er brugbare til andre ting,
selv efter et par år på bagen.
~
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |