recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ue55hv7505 og yamaha reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ue55hv7505 og yamaha reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Iblarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2014
Sted: Kr.hyllinge
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iblarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung ue55hv7505 og yamaha reciever
    Sendt: 04-December-2014 kl. 15:05
Hej jeg er ny herinde og har brug for jeres hjælp da der jo ikke er nogen hjælp at hente i butikkerne nu om dage.
Jeg har ovennævnte samsung og yamaha samt Dali mentor højtalere.
Jeg har problemer med opsætningen.
Jeg har Mont hdmi kablet til arc indgangen på tv og hdmi 1 out på receiveren, men tv skriver at der ingen forbindelse.
Det samme sker når jeg vil høre internetradio og airplay.
Er der en af jer der evt. Telefonisk kan guide mig?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:10

Reciver sat op til at hente TV lyd på HDMI.? Er CEC sat på On. Grundlæggende ting for at det kan virke.
Alt står beskrevet i manual til udstyret.
Når montering og indstillinger er korrekt udført skifter Reciver selv til korrekt Input.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:12
Tjek i manualen om du kan ind i din receivers menu og aktivere HDMI-porten. Måske er den "slukket" i standardopsætningen. Sådan var det på min Marantz receiver.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:35
Er du sikker på at den skal i HDMI 1 i TV'et?

I mit Samsung TV er det vidst HDMI 3 (jeg har også Yamaha surround receiver og det virker fint her)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 17:52

På TVet er tilslutningen mærket med ARC, det skulle gerne være HDMI 2, på Reciver er den sikkert også mærket.
Hvis alt fejler, så læses manualerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Iblarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2014
Sted: Kr.hyllinge
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iblarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 20:35
Hdmi tilsluttet tv hdmi4 (arc) og hdmi 1 (out).
Ser ud til at virke nu. Tak til alle
Ib
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu