|
Samsung ue55hv7505 og yamaha reciever |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Iblarsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2014 Sted: Kr.hyllinge Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2014 kl. 15:05 |
Hej jeg er ny herinde og har brug for jeres hjælp da der jo ikke er nogen hjælp at hente i butikkerne nu om dage.
Jeg har ovennævnte samsung og yamaha samt Dali mentor højtalere. Jeg har problemer med opsætningen. Jeg har Mont hdmi kablet til arc indgangen på tv og hdmi 1 out på receiveren, men tv skriver at der ingen forbindelse. Det samme sker når jeg vil høre internetradio og airplay. Er der en af jer der evt. Telefonisk kan guide mig? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reciver sat op til at hente TV lyd på HDMI.? Er CEC sat på On. Grundlæggende ting for at det kan virke. Alt står beskrevet i manual til udstyret. Når montering og indstillinger er korrekt udført skifter Reciver selv til korrekt Input. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Tjek i manualen om du kan ind i din receivers menu og aktivere HDMI-porten. Måske er den "slukket" i standardopsætningen. Sådan var det på min Marantz receiver.
|
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Er du sikker på at den skal i HDMI 1 i TV'et?
I mit Samsung TV er det vidst HDMI 3 (jeg har også Yamaha surround receiver og det virker fint her)
|
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
På TVet er tilslutningen mærket med ARC, det skulle gerne være HDMI 2, på Reciver er den sikkert også mærket. Hvis alt fejler, så læses manualerne. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Iblarsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2014 Sted: Kr.hyllinge Status: Offline Point: 2 |
Hdmi tilsluttet tv hdmi4 (arc) og hdmi 1 (out).
Ser ud til at virke nu. Tak til alle Ib |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |