|
Hvad skal være opmærksom på/ kigge efter? |
Besvar |
Forfatter | |
sundsdal
Bruger Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-December-2014 kl. 01:09 |
Ohøj
Jeg skal have udskiftet mit gode gamle Pioneer plasma fra 06. Nu er jeg begyndt, at dykke ned i hvordan markedet ser ud i dag. Og man kommer jo nok ikke uden om smart TV. Jeg er lidt skeptisk... som nok bunder mest i min uvidenhed omkring dette emne. Det jeg har set hos venner og familie er ikke lige frem imponerende. Langsomt og besværligt interface, som bliver endnu mere besværligt og langsomt af at man skal bruge en fjernbetjening. Dog skal det siges, at dem jeg har set ikke er de nyeste på markedet. Mit spørgsmål : Hvad bør man gå efter? Er der nogle ting man bør være særlig opmærksom på? .... Og er der overhovedet nogle der bruger deres smart tv funktioner i det daglige? Eller bruger i bare Apple TV og andre eksterne media bokse? Det skal siges, at jeg har Yousee og det ville et plus, hvis jeg kunne droppe min Samsung box. (findes der noget tv som kan erstatte den... evt. også mht optage funktioner?) |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor travlt har du med at skifte? For når vi er så tæt på CES messen, er det måske dumt at opgradere, før du har set hvad der kommer.
Om ikke andet, så er det der Sony, Philips og Sharp, som alle begynder at benytte Android TV på alle deres Smart TV. Og hvis du ikke kender til Android TV, så er det Google forsøg på et Smart TV platform, som har en decideret app platform, som ALLE kan udvikle til, præcis som du kan til Android telefoner/tablets. Det betyder altså, at tjenester som Netflix og XBMC kan udvikle/omstrukturere deres apps, uden at skulle ind og tale med alle producenterne til hver deres Smart TV platform. På Android sender de bare apps ind til Google, som de også gør med alle andre apps, og så bliver det automatisk lagt over på alle TV med Android TV. TV producenterne kan ikke lave om i brugerfladen/platformen på nogen måde. Det er Google der bestemmer. Teoretisk skulle Android TV gøre bokse overflødige (med mindre du vil se blu-ray eller DVD, selvfølgelig). Men lige nu findes der ingen TV med Andriod TV. Der findes kun en boks fra Google selv (lavet af Asus), som hedder Nexus Player. Men den fås ikke i Danmark endnu.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |