recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony vs sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sony vs sony

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sony vs sony
    Sendt: 26-December-2014 kl. 11:03
kigger på 2 sony led. HD vs UHD

valget står mellem KDL-50W828BB  og KD-49X8505 UHD-TV, til henholdsvis 4999 og 8888, men jeg er i tvivl, da jeg ikke ved om det kan betale sig at investere i uhd, når der endnu ikke er noget kildemateriale af betydning.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:20

Det er for tidligt at invistere IMHO i UHD, har det i øvrigt HDMI 2.0 og HEVC.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:32
Det er en skarp pris på 828. Hvor har du fundet den?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:39
X8505 har vist fået rimelige lunkne anmeldelser - sortniveauet er så vidt jeg har læst ret middelmådig. Men det var, da den lige var kommet på markedet, og prisen var høj. W828 er et godt TV til prisen. Vent med UHD er mit umiddelbare råd, medmindre du hopper på nogle af de tunge drenge såsom Sony X9, Pana AX800/900, Samsung...
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 13:17
@aerik

Det er i Hi-Fi Klubbens seneste katalog på side 13, at tilbudet er på den Sony til kr. 4.999,-

http://ipaper.hifiklubben.dk/Minikataloger/hfk_fed_lyd_til_oprydningspris/

Mvh. Jørgensen

Edit: Ifølge Sony.dk understøtter Sony X8505B både HEVC codec og har HDMI 2.0 i 4K/60p

http://www.sony.dk/electronics/fjernsyn/x8500b-series

Redigeret af Jørgensen - 26-December-2014 kl. 13:24
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 13:54
Du kan læse min hurtige anmeldelse af 828'eren i tråden "nyt TV til svigerfar". Min oplevelse af TV'et står nederst. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 18:21
tak, det er god læsning. jeg er egentligt mere på udkig efter et 42 tommer men det koster mærkeligt mere

endnu en hifi-flygtning

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 22:26
Det gør det nemlig. Med mindre du fysisk er begrænset af vægplads, hvorfor skulle du så gå efter 42"? Som du kan læse i tråden, så var min svigerfar også til 40-42". Men han har ikke fortrudt et sekund, at jeg fik ham overbevist til 50".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 16:20
je er skam ikke begrænset af vægplads, men af konen. Jeg kan læse mig frem til at 50" har aktiv 3D, men 42" har passiv 3D. Medfølger der 3D briller og vægophæng med begge modeller. Jeg må indrømme at jeg ikke skænker 3D mange tanker i øjeblikket, men det kan da være at det bliver aktuelt.

Umiddelbart virker det til at der medfølger Vægophæng med til 50". det er ihvertfald afbildedet på hifiklubbens hjemmeside og er skrevet i flatpanels test. På bilkas hjemmeside hvor 42" pt sælges for 4300 anbefaler de at man medkøber et vægbeslag? er det salgsgas eller ligger der ikke vægophæng i 42" pakken?

endnu en hifi-flygtning

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 18:01
Det er korrekt angående 3D. 50 har nemlig aktiv 3D og der følger skam 2 briller med. 42" har passiv 3D, men jeg ved ikke, om der er briller med. Jeg vil dog tro det, da passive briller er billige.
Du skal dog være opmærksom på, at 42" modellen har et ringere display end 50" modellen har.

Angående vægophæng, så er det foden der har dobbeltfunktion som ophæng. Den skrues af bunden og sættes på bagsiden i stedet. Ved ikke om det også gælder 42" modellen. Men tror det dog, da den ikke virker med standard VESA vægophæng.
Skal du bruge en standardophæng med VESA standard, så skal du have denne omformer på: http://www.computersalg.dk/produkt/2041705?varenummer=2041705&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

je er skam ikke begrænset af vægplads, men af konen. Jeg kan læse mig frem til at 50" har aktiv 3D, men 42" har passiv 3D. Medfølger der 3D briller og vægophæng med begge modeller. Jeg må indrømme at jeg ikke skænker 3D mange tanker i øjeblikket, men det kan da være at det bliver aktuelt.

Umiddelbart virker det til at der medfølger Vægophæng med til 50". det er ihvertfald afbildedet på hifiklubbens hjemmeside og er skrevet i flatpanels test. På bilkas hjemmeside hvor 42" pt sælges for 4300 anbefaler de at man medkøber et vægbeslag? er det salgsgas eller ligger der ikke vægophæng i 42" pakken?

Så sig til konen at du ikke vil ha et ringere TV, bare fordi det ikke må være et 50 tommer. Det argument tæller vel også ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 14:31
nu har jeg kigget lidt på 42" og 50". som min bosituation er i øjeblikket, så bliver det nok et 42". Der skal jo også være plads til projektor. Jeg tror jeg venter et par uger eller måske til 2015 modellerne kommer på markedet. Det kan jo være der kommer mærkbart bedre skærme på markedet og prisen er ikke så vigtig. Det er vigtigere at jeg ikke fortryder mit valg.  
endnu en hifi-flygtning

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu