recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død Strømforsyning til SYNOLOGY DS412+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død Strømforsyning til SYNOLOGY DS412+

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død Strømforsyning til SYNOLOGY DS412+
    Sendt: 30-December-2014 kl. 20:15
Hej...

Har en Synology DS412+ NAS stående og den har gjort det rigtig godt...

Her til aften vil jeg lige kontrollere nogle filer på den og opdager, at jeg ikke har nogen kontakt til den på netværket overhovedet...

Det viser sig at strømforsyningens lysdiode ikke er tændt og jeg kontrollere selvfølgelig, om der er strøm til strømforsyningen osv - det er der.

Symptom:
Lysdioden er slukket (off) - selvom der er strøm på.
Når jeg tager stikket ud af strømforsyningen og sætter det i igen, så lyser den grønne diode på strømforsyningen op kortvarigt og så dør den (lysdioden går ud igen). Jeg har ved, at tage strømstikket ud og ind (strøm on/off og selvfølgelig ikke tilkoblet selve NAS) fået den til 2 gange, at lyse permanent.
Men så snart jeg sætter SYNOLOGY NAS'en på igen - så sker ovenstående igen igen igen.... Altså så snart den skal "arbejde" og levere...

Min Konklusion:
Jeg er overbevist om, at strømforsyningen er defekt... Om der er sket noget med selve NAS'en kan jeg ikke sige noget om p.t.

MEN...

1. Kan jeg købe en ny strømforsyning (Original) til SYNOLOGY DS412+ og evt. hvor?

2. Såfremt den erklæres "DØD", hvilken skal jeg så erhverve i stedet for. Skal være 4-disk eller kunne rumme flere diske. Skal det evt. være DS415+, DS415Play eller... Kommer der snart en ny model?

3. Kan jeg flytte diskene over i en ny SYNOLOGY NAS direkte og bevare indholdet?

Jeg ser frem til at høre fra Jer og håber på hjælp her....

Den har gjort det rigtig godt og vil da gerne have liv i den igen...

Stampe
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:52
1. Du bær ud fra volt og ampere på strømforsyningen, kunne finde en ny. De kan ofte købes som no-name i elektronikforretningen. Alternativt, så søg på eBay efter en strømforsyning. Der står sikkert et modelnummer på den.

2. Når du i forvejen har en 412+, så ville jeg vælge en 415+ som erstatning. Der er ikke nogen afløser på vej for den, da den blot er nogle måneder gammel.

3. Du bør kunne flytte diskene over i en ny 415+, uden tab af data. På Synology's hjemmeside mener jeg der er en beskrivelse af, hvordan det foregår.

4. Vælger du at dødsdømme din 412+, så skal jeg da gerne aftage den, mod en mindre betaling.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 30-December-2014 kl. 20:57
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. Du bær ud fra volt og ampere på strømforsyningen, kunne finde en ny. De kan ofte købes som no-name i elektronikforretningen. Alternativt, så søg på eBay efter en strømforsyning. Der står sikkert et modelnummer på den.

2. Når du i forvejen har en 412+, så ville jeg vælge en 415+ som erstatning. Der er ikke nogen afløser på vej for den, da den blot er nogle måneder gammel.

3. Du bør kunne flytte diskene over i en ny 415+, uden tab af data. På Synology's hjemmeside mener jeg der er en beskrivelse af, hvordan det foregår.

4. Vælger du at dødsdømme din 412+, så skal jeg da gerne aftage den, mod en mindre betaling.

M.v.h.

Hej Henrik...

Ad.1
Kan en sådanne strømforsyning købes i enhver elektronik-forretning eller skal jeg satse på nogen bestemte - kan du evt. foreslå en eller to forretninger her... Uden at vi skal reklamere, men hjælpe.

Ad.2
Har lige kigget på DS1515+ og DS1815+ også... Ville de også kunne tage diskene direkte. Eller bør jeg evt. holde mig til DS415+, såfremt jeg vælger at skifte.

Ad.4
Tak for tilbuddet, men umiddelbart håber jeg, at få liv i den igen. Den skal måske lige kildes lidt "under bugen" hehe... Men først et forsøg med en anden strømforsyning, hvis jeg kan finde en sådanne.
Og desværre har jeg ikke lige nogen i området her, hvor jeg bor - som jeg ved har en lignende... Øv
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 21:56
Hey,

Tror du kan købe en ny synology strømforsyning her hos dustin -> https://www.dustinhome.dk/search/synology/
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Symptom:
Lysdioden er slukket (off) - selvom der er strøm på.
Når jeg tager stikket ud af strømforsyningen og sætter det i igen, så lyser den grønne diode på strømforsyningen op kortvarigt og så dør den (lysdioden går ud igen). Jeg har ved, at tage strømstikket ud og ind (strøm on/off og selvfølgelig ikke tilkoblet selve NAS) fået den til 2 gange, at lyse permanent.
Men så snart jeg sætter SYNOLOGY NAS'en på igen - så sker ovenstående igen igen igen.... Altså så snart den skal "arbejde" og levere...

Min Konklusion:
Jeg er overbevist om, at strømforsyningen er defekt... Om der er sket noget med selve NAS'en kan jeg ikke sige noget om p.t.
...

Den har gjort det rigtig godt og vil da gerne have liv i den igen... 
Med de symptomer vil jeg gætte på den trænger til nye elektrolytter i strømforsyning, så den kan muligvis repareres for få kroner som gør-det-selv.

Mvh. JørgenT
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 22:52
[QUOTE=2ben] Hey,

Tror du kan købe en ny synology strømforsyning her hos dustin -> https://www.dustinhome.dk/search/synology/
[/QUOTE

Tak for hjælpen Gutter... ]

Så er der bestilt en ny strømforsyning, og den guider ind til en som skulle passe til DS412+ ved Dustin. Men der er ikke nogen modelnr. eller spændingsoplysninger opgivet.

Så jeg må se, når den lander i hjemmet. Men den er IKKE billig (Kr. 645,- + moms). Samt der går jo nok lige nogle dage med Nytåret om hjørnet.

Og skal ikke lige selv i gang med loddearbejde p.t.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 23:21

Så er der bestilt en ny strømforsyning, og den guider ind til en som skulle passe til DS412+ ved Dustin. Men der er ikke nogen modelnr. eller spændingsoplysninger opgivet.

Så jeg må se, når den lander i hjemmet. Men den er IKKE billig (Kr. 645,- + moms). Samt der går jo nok lige nogle dage med Nytåret om hjørnet.
Har du link til den du har bestilt? 

Hvis jeg søger efter "synology DS412+ power supply" finder Dustin hjemmeside frem til denne til 295,-  Confused :

Men ikke nemt at finde ud af hvad de forskellige passer til Ouch

Hvad står der om Volt og Ampere på den originale, og hvordan ser stik ud?

Mvh. JørgenT
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Har du link til den du har bestilt? 

Hvis jeg søger efter "synology DS412+ power supply" finder Dustin hjemmeside frem til denne til 295,-  Confused :

Men ikke nemt at finde ud af hvad de forskellige passer til Ouch

Hvad står der om Volt og Ampere på den originale, og hvordan ser stik ud?

Mvh. JørgenT

Hej Jørgen T...

Så godt denne du linker til, men den lå som en folk OGSÅ havde kigget på. Og var i tvivl hermed...

Oplysningerne fra original-strømforsyningen, som jeg har i hånden er:

Model: LTE100E-S2-1
Input: 100-240v 50/60Hz, 2-1A
Output: 12V 8,33A Max: 100W

Men kan da nå at ændre bestillingen endnu, hvis det er.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 23:46
Thomas.

Hold fast i den du har bestilt! Den Jørgen linker til, er til 2-disk modellerne. Den kan kun levere 72 watt. Den kan sikkert bruges, men vil få en kort levetid, p.g.a. belastningen.

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Thomas.
Hold fast i den du har bestilt! Den Jørgen linker til, er til 2-disk modellerne. Den kan kun levere 72 watt.
Med original på 100W kunne det godt lyde fornuftigt, hvis den til 645,- ellers også er 100W type? Det er virkelig sølle produkt information på Dustin side  Dead

Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 09:35
Til 2 længere oppe:
Min erfaring er, at man kan flytte diske lige så tosset man vil mellem Synology NAS, så længe de bliver sat i samme rækkefølge i den nye NAS. Du skal faktisk intet gøre ud over at flytte diskene og så initialisere systemet ved at installere DSM.

Dette er selvfølgeligt med forbehold da jeg ikke specifikt har haft fat i en DS1515+ eller DS1815+
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 13:12
Hej...

Takker alle for info.. Det er bare super, at vi kan hjælpe og støtte hinanden herinde...

Det var også lidt min mistanke, at den billigere strømforsyning heller ikke var så stærk mht. Watt. Så derfor jeg valgte at bestille den dyre, som DUSTIN også linker direkte til selv...

Men man skal selvfølgelig have øjnene med sig...

Og super, at man umiddelbart bare kan flytte diskene rundt og så lidt efterfølgende opdatering. Men nu prøver jeg lige med strømforsyningen og åbner pakken forsigtigt.

DUSTIN skriver dog noget med hensyn til retur-retten, såfremt at pakken er uåbnet. Men som alt købt over nettet, så har man 14 dages returret.

Så hvis denne strømforsyning ikke passer - så erhverver jeg mig en DS415+... Men lad os nu se.

Godt nytår til alle...
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu